Consiliul General al Municipiului București a aprobat, marți, înființarea unei societăți a Primăriei Capitalei care să administreze spațiile publicitare de pe domeniul public al Capitalei. Primăria estimează că, operând direct aceste spații publicitare, va obține din licitațiile de atribuire 10-30 milioane euro (45-135 milioane lei), de până la 80 de ori mai mult față de cât a încasat din publicitatea stradală anul trecut.
"Societatea ar urma să administreze spațiile publicitare de pe domeniul public al municipiului București, urmând să asigure respectarea prevederilor legislației în domeniu la nivelul Capitalei, astfel încât publicitatea stradală să aibă un cracter unitar și coerent, să nu afecteze spațiul urban sau aspectul vizual al Capitalei”, argumentează Primăria în motivarea care însoțește proiectul de hotărâre aprobat astăzi.
În prezent, unele dintre modalitățile de promovare din București nu respectă prevederile legale referitoare la amplasare, afirmă Primăria. Noua societate va deține evidența clară a spațiilor în care se poate face publicitate stradală, a reclamelor existente, și va organiza licitații pentru atribuirea spațiilor de publicitate.
În 2015, Primăria a încasat din publicitate stradală 1,76 milioane de lei, iar în 2016, suma de 1,7 milioane lei.
"Valorificarea eficientă a amplasamentelor din domeniul public va determina creșterea sumelor la bugetul local, sumele estimate fiind de 10-30 milioane euro”, se arată în motivarea proiectului.
Primăria notează că dinamica fenomenului de afișaj stradal face imposibilă ținerea sub control a amplasării ilegale de panouri, cu efect precum neplata unor taxe catre Primărie și stat.
Printre beneficiile înființării acestei societăți, Primăria menționează și o posibilă reducere a fenomenului contravențional, posibilitatea de a stabili prețuri fixe, încasarea de bani la buget și o reglementare a amplasării autorizate.