Doar 7% din firmele românești cu cel puțin 10 angajați au primit, anul trecut, comenzi prin intermediul unui site sau al unei aplicații, cel mai mic procent din Uniunea Europeană. Dintre firmele românești cu vânzări online, doar 28% au primit comenzi și din alte state din blocul comunitar, iar 9% au vândut în afara Uniunii Europene, relevă un raport publicat de Eurostat, bazat pe date din 2016.
Pe lângă România, alte statele europene unde ponderea firmelor cu vânzări online este foarte mică sunt Polonia și Bulgaria, ambele cu procente de 9%. La polul opus se află Irlanda, Suedia Și Danemarca, unde circa un sfert dintre companii au afaceri și prin intermediul Internetului.
Vânzările online includ atât comenzi din partea consumatorilor individuali, cât și din partea altor firme.
La nivel european, 16% din companiile cu minimum 10 angajați au primit comenzi prin intermediul unui site web sau al unei aplicații. Ponderea firmelor europene care realizează vânzări prin acest mediu a rămas constantă în ultimii 2 ani, însă a crescut față de 2010, când se situa la 12%.
CITEȘTE ȘI Proprietarii de domenii “.ro” încep să fie avertizați că, din martie, sunt obligați să plătească un tarif de înregistrare și mentenanță anuală. Cum vor expira domeniile “.ro”Dintre companiile care realizează vânzări online, 97% primesc comenzi din țara de care aparțin, mai puțin de jumătate (44%) vând și în alte țări și doar 28% au vânzări în afara granițelor UE.
Vânzările online pot oferi afacerilor șansa de a se extinde pe plan internațional, accesând clienți din aproape orice loc de pe glob, se menționează în raportul citat.
Totuși, în 2016, 2 din 5 companii europene cu vânzări online în alte state UE au raportat dificultăți legate de comercializarea produselor, în special din cauza costurilor de livrare și returnare a produselor sau a barierelor lingvistice. În acest context, Comisia Europeană are în plan înființarea unei piețe digitale unice.