YouTube va renunța începând din 2018 la reclamele care pot fi ignorate doar după un interval de 30 de secunde pe această platformă online specializată în publicarea și vizionarea de fișiere audio și video, informează BBC.
Reprezentanții companiei Google, care deține serviciul YouTube, au confirmat această informație în cadrul emisiunii ”Newsround”, difuzată de BBC. Ei au spus că doresc să se concentreze pe ”formate care îi mulțumesc atât pe utilizatori, cât și pe advertiseri”, scrie News.ro.
Reclamele care pot fi ignorate abia după un interval de timp destul de lung sunt considerate supărătoare de către mulți dintre utilizatorii platformei YouTube, iar Google a introdus deja formate publicitare mai scurte.
Directorul unei agenții media consideră că noua strategie YouTube reflectă diferențele dintre conținuturile video online și serviciile de televiziune clasice.
”Reclamele cu durate de 30 de secunde reprezintă o moștenire rămasă din era televiziunii”, a spus Will Smyth, directorul agenției media Agenda21.
”A fost un element TV standard care a fost plasat online, dar el nu este cea mai eficientă metodă pentru a face publicitate. Noua strategie îi va încuraja pe advertiseri să devină mai creativi în ceea ce privește modalitățile de utilizare a platformei YouTube”, a adăugat el.
Multe alte site-uri, inclusiv site-ul internațional al grupului BBC, conțin reclame ce pot fi ignorate abia după 30 de secunde și care sunt atașate de conținuturile lor video.
”Cererea advertiserilor pentru conținuturi video este mare, dar există o anumită penurie în ceea ce privește calitatea conținuturilor. Va fi o afacere bună pentru toată lumea dacă toți cei implicați se vor concentra pe ”skippables” (”reclame ce pot fi ignorate”) - oamenii nu vor mai fi nevoiți să aștepte derularea reclamelor, iar advertiserii nu vor mai fi nevoiți să plătească dacă reclamele lor vor fi ignorate”, a adăugat Will Smyth.