Compania de consultanță și audit Pricewaterhouse Coopers a realizat un studiu în ceea ce privește deținerea și intenția de cumpărare a dispozitivelor bazate pe inteligență artificială.
Conform studiului intitulat PwC 2018 Global Consumer Insights Survey, doar 10% dintre cei chestionați dețin un device care folosește inteligență artificială și numai 32% plănuiesc să achiziționeze unul.
Sondajul, realizat cu ajutorul a peste 22.000 de consumatori din 27 de țări, a arătat că restul de 58 de procente nu au și nu doresc să-și cumpere un astfel de dispozitiv.
CITEȘTE ȘI Microsoft a creat un sistem de inteligență artificială care face traduceri cu aceeași acuratețe ca omulÎntr-un top al țărilor care ai căror cetățeni dețin cele mai mult produse cu AI conduc China, Vietnam și Indonezia:
21% - China
19% - Vietnam
18% - Indonesia
16% - U.S.
15% - Thailand
14% - Brazil
14% - France
14% - U.K.
13% - Poland
13% - Italy
12% dintre bărbații chestionați dețin un produs bazat pe inteligență artificială, în timp ce în rândul femeilor procentul este de 9%. 27% dintre acestea au de gând să cumpere pe viitor un astfel de produs, în timp ce în cazul bărbaților procentul este de 36%.
Categoria cea mai interesată de produse cu AI este reprezentată de bărbați cu vârste cuprinse între 18 și 34 de ani.
La ora actuală, cea mai cunoscută și mai răspândită categorie de produse care aduc inteligența artificială în casele consumatorilor este cea a așa-numitelor difuzoare inteligente, precum Google Home sau Amazon Echo.