Black Sea Fund I, fond de private equity axat pe IMM-uri, fondat în 2018 de către Matei Paun, Arin Ion, Cornel Fumea și Adrian Vasile, a cumpărat pachetul majoritar la Gymboland, liderul pieței locale de locuri de joacă indoor pentru copii în ceea ce privește numărul de spații.
Compania deține și operează spațiile de joacă indoor Gymboland și sălile de jocuri distractive Rematch, având o rețea de 13 spații în București, Constanța și Ploiești, cu 125 angajați.
Conducerea grupului are acum în plan să ajungă la o rețea de peste 25 de locuri de joacă și săli de jocuri distractive până la sfârșitul anului 2026.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
Grupul are în vedere și posibila extindere în alte țări din Europa Centrală și de Est, precum Polonia și Cehia.
Black Sea Fund (BSF) este un fond de investiții creat în 2018. A avut un buget de investiții de 43 de milioane de euro și a investit până în prezent în companiile Intermedio General Group S.A. (Theta), Clinica Dentară S.A. (DigiRay), D-Toys S.A. și Kids Element S.A. (Gymboland). Black Sea Fund este interesat în principal de companiile de companii de mărime medie cu creștere rapidă, iar investiția per companie este cuprinsă între patru și opt milioane de euro.
Black Sea Fund are ca principal investitor Fondul European de Investiții, cu resurse din Programul Operațional Regional co-finanțat prin Fondul European de Dezvoltare Regională.
Fondul European de Investiții (FEI) face parte din Grupul Băncii Europene de Investiții și este un furnizor cheie de capital de risc și de capital privat pentru IMM-uri din toată Europa, prin investiții în fonduri de capital de risc și fonduri de capital privat, garanții și microfinanțare. În România, FEI pune în aplicare instrumente financiare finanțate prin Fonduri Structurale și de Investiții Europene (ESIF) precum
JEREMIE 2007-2013, Programul Operațional Regional, Programul Operațional Competitivitate și Programul Național de Dezvoltare Rurală.
Anterior, Black Sea Fund a preluat și 70% din D-Toys, cel mai mare producător independent de puzzle-uri și jocuri pentru copii din România, care va miza puternic pe piețele externe.
CITEȘTE ȘI FOTO Brandul românesc de fashion Murmur deschide primul magazin din RomâniaDe asemenea, portofoliul fondului mai cuprinde și rețeaua de imagistică dentară DigiRay, dar și producătorul de mobilier Theta.
Gymboland este un brand lansat în 2009 de cuplul Adi și Lavi Shalom împreună cu Favi Stelian, care este și Managing Partner Nofar Energy, anterior Country Manager al Shikun & Binui în România.
La momentul lansării, Gymboland a fost unul dintre primii jucători care au intrat pe piața locală a spațiilor indoor de joacă pentru copii și a devenit în scurt timp lider pe acest segment prin numărul de locații.
“Ideea de a crea centre de joacă pentru copii a apărut după ce am venit în România după mai mulți ani pe care Adi și cu mine i-am petrecut în SUA. La acel moment nu aveam copii, dar am observat această nevoie a pieței din România”, spune Lavi Shalom fondator Kids Element, compania care deține și operează brandurile Gymboland și Rematch.
Rematch este un brand lansat în 2022 și reprezintă săli de jocuri distractive.
"Odată cu acest pas, intenționăm să lansăm spații noi în centre comerciale și, totodată, să deschidem primul nostru centru de divertisment pentru familii", spune Adi Shalom, Cofondatoare & Managing Director Kids Element.
CITEȘTE ȘI FOTO Investiție de 1,5 milioane euro în platforma Independența Sibiu, vechi hale de producție vor fi transformate în hubAnul acesta, aproximativ 280.000 de copii au fost în sălile Gymboland și Rematch.
Anul trecut, grupul a înregistrat o cifră de afaceri de peste trei milioane de euro.
Piața locală de spații de divertisment pentru copii are o valoare de aproximativ 75 de milioane de euro, din care segmentul locurilor de joacă indoor reprezintă aproximativ 20 de milioane de euro. Restul sumei înseamnă parcuri acvatice, parcuri de aventură în aer liber și alte concepte de divertisment (karting etc.).