Serviciile de car sharing au devenit o opțiune cunoscută în orașe, iar 8 din 10 români din mediul urban cunosc cel puțin un astfel de serviciu, arată un studiu iSense Solutions.
Cel mai cunoscut furnizor de astfel de servicii rămâne Uber, de altfel și primul jucător intrat pe piață. Astfel, 75% dintre români declară că au auzit de Uber, în timp ce 34% au auzit de BlaBlaCar, 26% de Taxify și 13% de Black Cab. Dintre cei care utilizează servicii de car sharing, 68% apelează cel mai des la Uber, în timp ce 11% folosesc cel mai des Taxify, 8% BlaBlaCar, iar 3% BlackCab.
Cu toate că le sunt cunoscute, un sfert dintre românii care au aceste servicii disponibile în orașul lor nu le folosesc din cauza lipsei de încredere, pe când o mică parte dintre ei (10%) nu o fac pentru că nu pot comanda prin apelare telefonică sau pentru că tarifele sunt prea mari (11%).
28 noiembrie - Profit Financial.forum
De cealaltă parte, cele mai importante motive pentru care românii din mediul urban apelează la servicii de car sharing sunt: amabilitatea șoferilor (86%), siguranța (85%), modul de conducere al șoferilor (81%) și posibilitatea de a comanda printr-o aplicație (80%).
„Românii apelează la car sharing și pentru experiența avută în timpul accesării serviciilor. Amabilitatea șoferilor, sentimentul de siguranță, modul de conducere al șoferilor și posibilitatea de a comanda prin aplicație sunt printre principalele motive pentru care aceste servicii sunt accesate, și în același timp sunt aspectele de care utilizatorii sunt cei mai mulțumiți. Putem spune că românii care folosesc servicii de car sharing sunt consumatori maturi, care apreciază și experiența accesării unui serviciu și nu se uită exclusiv la costul financiar”, afirmă Andrei Cânda, managing partner la iSense Solutions.
Dintre românii care utilizează servicii de car sharing, 49% au plătit cash, 30% au plătit cu cardul, iar 22% au plătit atât cash, cât și cu cardul. Cei care plătesc cu cardul o fac pentru că le este mai comod, suma se extrage automat (84%), nu trebuie să aibă bani cash asupra lor (52%), plătesc un preț fix, fără să fie nevoie să lase bacșiș (41%) și este o metodă de plată sigură (38%).
Studiul citat a fost realizat online de către compania iSense Solutions pe un eșantion de 990 de respondenți din mediul urban. Datele sunt reprezentative pentru persoanele cu vârsta de peste 18 ani din mediul urban din România.