Fintech-ul britanic Revolut depășește pragul de 1 milion de utilizatori în România, după o creștere de 400% în a doua jumătate a anului 2019.
România devine astfel a doua cea mai mare piață Revolut după Marea Britanie, ocupând a doua poziție și în topul piețelor cu cea mai rapidă creștere, urmată de Franța, Polonia și Irlanda. Fintech-ul britanic a înregistrat o creștere record pe piața locală și a deschis în medie 3.300 de noi conturi zilnic în ultima jumătate de an.
Vârsta medie a utilizatorilor Revolut din România a crescut de la 32 la 34 de ani, iar cei mai mulți provin din mediul urban, București, Cluj, Timișoara și Iași fiind orașele cu cei mai mulți utilizatori.
De la lansarea Revolut pe piața locală, în mai 2018, utilizatorii români au efectuat circa 58 de milioane de tranzacții, cu o valoare totală ce depășește 3,8 miliarde de euro. 62% dintre tranzacții sunt efectuate în țară, iar comercianții preferați sunt Uber, Carrefour, Lagardère Travel Retail, McDonald’s și Auchan.
În topul țărilor unde utilizatorii Revolut plătesc cu cardul se numără Ungaria, Italia, Marea Britanie și Germania.
Utilizatorii români folosesc Revolut și pentru serviciul de tranzacționare de acțiuni fără comisioane, care le oferă posibilitatea de a investi în acțiuni ale circa 300 de companii din Statele Unite ale Americii listate la New York Stock Exchange și NASDAQ. Clienții Metal, care beneficiază de această funcționalitate, au investit până acum peste 12 milioane de euro în acțiuni cu ajutorul Revolut, iar companiile preferate au fost Tesla, Apple, Microsoft, Advanced Micro Devices, Amazon și Facebook.
Revolut își continuă expansiunea globală, urmând ca în lunile următoare să se lanseze pe noi piețe cum ar fi Statele Unite ale Americii, Japonia și Noua Zeelandă.