Declinul pe piața românească al grupului israelian Strauss Coffee, producătorul mărcilor de cafea Doncafe și Amigo, s-a accentuat puternic în trimestrul al doilea, vânzările în lei înregistrând o scădere de 21,3%.
Restricțiile impuse de autorități în contextul pandemiei și măsurile de izolare au avut un impact semnificativ pe piața din România, unde consumul de cafea în afara locuinței are o pondere semnificativă, notează compania.
În shekeli, declinul din trimestrul al doilea a fost de 26%, în contextul deprecierii leului.
CITEȘTE ȘI Alumil Rom Industry, profit cu puțin peste jumătate de milion de lei la S1Scăderea vânzărilor s-a accentuat puternic comparativ cu trimestrul anterior, în contextul în care restricțiile aferente pandemiei de Covid-19 s-a adăugat presiunilor legate de intensificarea concurenței. În primul trimestru, vânzările în lei ale companiei au coborât cu 4,6 %, în timp ce în shekeli declinul a fost de 12,1%.
În primele 6 luni ale anului în curs, vânzările Strauss Coffee în România au însumat 71 de milioane de shekeli (circa 85 milioane lei), o scădere de 19,2% față de perioada similară din 2019. În lei, declinul în ritm anual a fost de 13,3%.
Anul trecut, vânzările în lei ale Strauss Group au scăzut cu 10,4%. Scăderea afacerilor pe piața locală era pusă, la acel moment, pe seama creșterii competiției, care s-a reflectat în scăderea prețurilor. Tot atunci, compania menționa că, pe piețele din România și Polonia, există un trend de "premiumizare", caracterizat de creșterea cererii de cafea prăjită boabe și a consumului în afara locuinței.