Declinul producătorului Amigo și Doncafe în România s-a accentuat. Restricțiile din pandemie, impact important în contextul în care mulți români consumau cafea în afara locuinței

Declinul producătorului Amigo și Doncafe în România s-a accentuat. Restricțiile din pandemie, impact important în contextul în care mulți români consumau cafea în afara locuinței
scris 21 aug 2020

Declinul pe piața românească al grupului israelian Strauss Coffee, producătorul mărcilor de cafea Doncafe și Amigo, s-a accentuat puternic în trimestrul al doilea, vânzările în lei înregistrând o scădere de 21,3%.

Restricțiile impuse de autorități în contextul pandemiei și măsurile de izolare au avut un impact semnificativ pe piața din România, unde consumul de cafea în afara locuinței are o pondere semnificativă, notează compania.

Urmărește-ne și pe Google News

În shekeli, declinul din trimestrul al doilea a fost de 26%, în contextul deprecierii leului.

Alumil Rom Industry, profit cu puțin peste jumătate de milion de lei la S1 CITEȘTE ȘI Alumil Rom Industry, profit cu puțin peste jumătate de milion de lei la S1

Scăderea vânzărilor s-a accentuat puternic comparativ cu trimestrul anterior, în contextul în care restricțiile aferente pandemiei de Covid-19 s-a adăugat presiunilor legate de intensificarea concurenței. În primul trimestru, vânzările în lei ale companiei au coborât cu 4,6 %, în timp ce în shekeli declinul a fost de 12,1%.

În primele 6 luni ale anului în curs, vânzările Strauss Coffee în România au însumat 71 de milioane de shekeli (circa 85 milioane lei), o scădere de 19,2% față de perioada similară din 2019. În lei, declinul în ritm anual a fost de 13,3%.

Anul trecut, vânzările în lei ale Strauss Group au scăzut cu 10,4%. Scăderea afacerilor pe piața locală era pusă, la acel moment, pe seama creșterii competiției, care s-a reflectat în scăderea prețurilor. Tot atunci, compania menționa că, pe piețele din România și Polonia, există un trend de "premiumizare", caracterizat de creșterea cererii de cafea prăjită boabe și a consumului în afara locuinței.

În 2018, Strauss România a fost somat de Fisc să plătească taxe suplimentare de circa 17,5 milioane lei (inclusiv dobânzi și penalități). Simultan, procuratura română investiga dacă producătorul de cafea ar trebui să răspundă penal pentru fapte considerate drept nereguli de către ANAF.

viewscnt
Afla mai multe despre
strauss coffee
pandemie strauss
vanzari cafea
doncafe
amigo
cafea
companie israel
cafea macinata