Brandul românesc de încălțăminte Il Passo va face în 2017 primii pași peste graniță, în Ungaria și Bulgaria, inițial în online

Brandul românesc de încălțăminte Il Passo va face în 2017 primii pași peste graniță, în Ungaria și Bulgaria, inițial în online
Ana Maria Petcana
Ana Maria Petcana
scris 24 mai 2016

După lansarea rețelei de magazine de încălțăminte Il Passo în 1999 și a fabricii în 2012, antreprenorul Petru Chiriac are în plan să internaționalizeze brandul de anul viitor, inițial prin deschiderea unor magazine online în Ungaria și Bulgaria. Investițiile bugetate pentru această extindere se ridică la 200.000 euro.

”Vrem să ieșim în afara țării și asta se va întâmpla cât de curând. Sunt branduri românești care sunt deja în străinătate și mergem și noi după ei. (...) Încercăm extinderea și cu magazine proprii și în franciză, dar și online, pentru fiecare țară cu extensia ei. O vom lua treptat. Primele țări sunt Bulgaria și Ungaria, unde vom deschide online, piețe pe care ne vom antrena”, a declarat marți Petru Chiriac, managing partner Il Passo.

Urmărește-ne și pe Google News

Până în 2012, Il Passo comercializa în rețeaua sa de magazine încălțăminte provenind de la furnizori din țări precum Brazilia, Portugalia, Turcia, Italia, dar și România, an în care a deschis o fabrică în București, după o investiție de 500.000 euro.

Borc: Ministerul Economiei lucrează cu Finanțele la o nouă schemă de ajutoare de stat, pentru proiecte de mici dimensiuni CITEȘTE ȘI Borc: Ministerul Economiei lucrează cu Finanțele la o nouă schemă de ajutoare de stat, pentru proiecte de mici dimensiuni

Fabrica, în care lucrează 25 de persoane, produce circa 10.000 de perechi de pantofi pe sezon, doar pentru femei, producția ajungând să reprezinte 30% din vânzările Il Passo.

”Nu am vrut să mai dăm bani la alții și în țară și străinătate. Am deschis în București pentru că ne- fost nouă mai ușor să supraveghem și să pornim de undeva. În București salariile sunt cu 30% mai mari decât în restul țării. Salariul mediu net în fabrică este de 1.700 – 1.800 lei. Găsim foarte greu oameni, pentru că cei care știu să lucreze ajung la o anumită vârstă și nu mai vin alții din spate. (...) Vrem pe viitor să ne extindem producția, într-un spațiu mai mare. Ne gândim și la o achiziție, și nu prin prisma achiziției echipamentelor, ci a oamenilor care lucrează a acolo”, spune Chiriac.

Rețeaua Il Passo numără 15 magazine cu același nume, în Brașov, București, Cluj-Napoca, Constanța, Craiova, Iași, Oradea, Ploiești și Timișoara, și două francize sub marca Tamaris.

Pentru acest an, compania are în plan deschiderea unui singur magazin în România, în București, în centrul comercial Park Lake și remodelarea mai multor unități din rețea. Investiția într-un magazin Il Passo se ridică la 60.000 euro. De asemenea, Petru Chiriac a anunțat de asemenea lansarea miercuri a unei noi versiuni a magazinului online.

Potrivit lui Petru Chriac, structura vânzărilor Il Passo sunt 70% femei și 30% bărbați, iar valoarea medie a unui bon de casă este în jur de 100 euro.

Anul trecut, vânzările Il Passo s-au situat la 7,5 milioane euro, din care 600.000 euro numai în online, iar pentru acest an estimează un avans de cel puțin 10%.

Il Passo este un brand românesc înființat în anul 1999 și a devenit în această perioadă unul dintre cei mai mari retaileri de încălțăminte și accesorii din piele din România.

viewscnt
Afla mai multe despre
il passo
magazine
extindere