Aproximativ 60% din respondenții români la un sondaj au arătat că lucrează de la distanță cel puțin o dată pe săptămână, iar peste 80% din companii consideră că un spațiu de lucru flexibil influențează creșterea afacerii (91%), maximizarea profitului și menținerea competitivității (87%), dar și procesul de recrutare și păstrarea talentelor (84%), relevă un studiu realizat de IWG (grup care reunește companiile Regus și Spaces).
Peste 18.000 de profesioniști din 96 de țări au fost intervievați pentru acest studiu. În România, la sondaj au participat 200 de persoane, atât angajați, cât și angajatori.
Atunci când nu lucrează de la sediul companiei, aproape jumătate dintre respondenții români au afirmat că lucrează de acasă, în timp ce 20% aleg cafenelele sau un business lounge.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
Dintre managerii intervievați, 90% sunt de părere că angajații care lucrează astfel pot genera economii semnificative pentru firmă și că utilizarea unor birouri flexibile ar scădea cu până la 10% cheltuielile anuale de management al spațiilor (81%).
Managerii români sunt de părere că un mediu de lucru flexibil, din perspectiva alegerii orei și a locației, îi ajută pe angajați să fie mai productivi (peste 80%), mai satisfăcuți la locul de muncă și să aibă întâlniri mai eficiente (peste 70%), dar totodată le permite acestora să lucreze mai aproape de casă (peste 50%).
Potrivit studiului citat, un spațiu de muncă productiv depinde de un design inspirațional pentru colegi și clienți (72%), de internetul de mare viteză (57%), de un număr mare de săli de întâlnire (40%) și de acces la căile de transport (34%).
90% dintre managerii români spun că doresc ca firma pe care o conduc să răspundă mai rapid decât concurența la schimbările de pe piață și să capitalizeze oportunitățile care apar pe noi piețe, fără a face însă investiții pe termen lung (81% dintre respondenți).
În plus, peste 60% dintre managerii participanți la sondaj declară că iau în considerare renunțarea la spațiul actual în favoarea unei soluții de sediu flexibil, bazată pe abonament, pentru a redirecționa mai mult capital către inițiative de creștere a afacerii.
Totodată, aproximativ 63% dintre companiile românești sunt interesate să crească veniturile din contracte internaționale în următorii 3-5 ani, peste media globală (circa 50%).