Profit Financial Forum: Mihail Meiu (ANPC): Clienții vor informații precise; băncile nu dau dovadă de transparență

Profit Financial Forum: Mihail Meiu (ANPC): Clienții vor informații precise; băncile nu dau dovadă de transparență
scris 23 mai 2016

Reprezentantul Autorității Naționale pentru Protecția Consumatorului afirmă că unele bănci continuă o practică veche de ascundere a obligațiilor contractuale ale debitorilor față de clienți. „Nu prea văd transparență în aceste zone.”

Băncile încă promovează reclame în care ascund costul real al creditului. Este o nemulțumire existentă în cadrul Autorității Naționale pentru Protecția Consumatorului (ANPC) enunțată astăzi de Mihail Meiu, oficial în cadrul acestei instituții. „Asta nu arată umanizarea băncilor”, a declarat el la Financial Forum, organizat de publicația Profit.ro, specificând că dobânda anuală efectivă DAE abia este vizibilă în mesaje ale băncilor.

Clienții vor informații clare, precise, însă este exact ceea ce nu primesc de la bănci, așa cum s-a întâmplat și în boom-ul creditării din 2007-2008. „Pentru unii din jucătorii din piață văd aceeași practică”, spune Meiu, denunțând carențele de transparență ale instituțiilor de credit.

Urmărește-ne și pe Google News
ANPC a pierdut două procese colective cu băncile pe clauzele abuzive din contracte CITEȘTE ȘI ANPC a pierdut două procese colective cu băncile pe clauzele abuzive din contracte
Evenimente

28 noiembrie - Profit Financial.forum

Reclamele nu sunt adecvate responsabilităților reale pe care le implică asumarea unui credit. Potențialului debitor nu i se spune că trebuie să aibă un venit minim. Băncile știu acest lucru și își iau singure informațiile de la Fisc, însă debitorul rămâne indus în eroare de publicitatea bancare care „îi dă senzația că banii se pot lua cu multă ușurință”.

În opinia lui Meiu, băncile ar trebui să vină cu oferte de care consumatorul are nevoie. Chiar dacă este de acceptat că nu orice om poate să aibă contractul lui, totuși fiecăruia trebuie să i se acorde un tip de produs de care are nevoie. Este esențial să obțină creditul care să îi fie folositor și pe care să fie în stare să-l returneze, mai spune reprezentantul ANPC.

Ofertele să fie cât mai precise, cu atât mai mult cu cât este o zonă complexă și nu sunt bunuri palpabile pe care lumea le înțelege precum un televizor cu plasmă sau un automobil. Educația financiară este importantă, dar uneori nu este suficientă. „Trebuie să fi foarte bine pregătit și chiar și cei bine pregătiți au luat țeapă cu unele contracte”, a conchis Meiu.

Financial Forum este organizat de Profit.ro cu sprijinul MasterCard, EximBank și PayU.

viewscnt
Afla mai multe despre
banci
anpc
mihail meiu
consumator