Afacerile FAN Courier au crescut în 2023 cu 11,7%, la 1,234 miliarde de lei, iar profitul net a urcat cu 5,8%, la 75,25 milioane de lei, potrivit datelor transmise de companie la Ministerul Finanțelor Publice.
Rezultatele companiei s-au îmbunătățit, în ciuda contextului inflaționist dificil pentru piață, cu creșteri de salarii și tarife la carburanți, dar și la alte cheltuieli, cum ar fi cele cu parcul auto
Datoriile au scăzut cu 15,7%, la 212,17 milioane de lei, în timp ce creanțele au sporit cu 28,9%, la 186,76 milioane de lei.
Numărul mediu de salariați a urcat cu 10,5%, la 3.833 persoane.
FAN Courier este o companie cu capital integral românesc, fondată în 1998 de Felix Pătrășcanu, Adrian Mihai și Neculai Mihai. FAN Courier a devenit, în 2006, liderul pieței românești de curierat, poziție consolidată constant datorită investițiilor și serviciilor cu valoare adăugată noi, introduse permanent.
Compania deservește cei peste 60.000 de clienți, majoritatea persoane juridice, cu ajutorul unei echipe formate din peste 7.900 de angajați și colaboratori și a unei flote auto de aproximativ 4.500 de autovehicule.
În 2023, una dintre direcțiile importante ale managementulu companiei a urmărit dezvoltarea internațională, efect al creșterii semnificative a comerțului online și a numărului mare de retaileri internaționali care livrează în piața românească sau sunt interesați să-și crească prezența la noi.
Astfel, FAN Courier a luat decizia de a acorda o atenție sporită noului trend, investind peste 4 milioane de euro în primul HUB internațional dedicat exclusiv e-commerce-ului, la Arad. Bugetul total de investiții al FAN Courier a fost anul acesta de 35 milioane euro.
Prin intermediul HUB-urilor regionale, FAN Courier a creat, anul trecut, mai multe legături între România și piețele din Europa, continuând astfel să ofere partenerilor săi serviciiși să creeze o punte între România și piețele europene.
CITEȘTE ȘI Star Storage și-a cerut insolvența și anunță măsuri strategice de restructurare a datoriilor din perioada pandemiei COVID-19Alte proiecte în 2023 au fost demararea lucrărilor pentru extinderea și modernizarea depozitului de la Ștefănești - proiect care va fi finalizat în 2024, accelerarea ritmului de extindere a rețelei de lockere FANbox, precum și continuarea investițiilor în digitalizare, care includ un website nou și un update al platformei selfAWB.
Extinderea și tehnologizarea depozitului de la Ștefănești, cea mai mare investiție din ultimii ani
Cel mai important proiect de investiții început anul trecut, estimat la 35 milioane de euro, a fost noul depozit al comoaniei de la Ștefănești, care va îndeplini mai multe funcții noi. Dezvoltat pe o suprafață de 26.000 mp, noua investiție va cuprinde un depozit dedicat fulfillment, care va acoperi 66% din suprafața construită și un spațiu dedicat exclusiv serviciului FANbox. Astfel, de anul viitor, firma va dezvolta o echipă specială de curieri care vor face livrări exclusiv la lockere, strategie care ar trebui să aibă impact și pentru productivitatea comopaniei.
Pentru 2024, FAN Courier își propune menținerea ritmului de creștere de 15%. De asemenea, compania vrea să deschidă noi oportunități pentru e-commerce-ul cross-border și să pătrundă pe mai multe piețe internaționale.