Producătorul de inputuri organice Norofert este prima companie de pe piața AeRO care a obținut nota maximă la evaluarea pe care o realizează anual Asociația Română pentru Relația cu Investitorii (ARIR) în ceea ce privește comunicarea cu investitorii a companiilor listate la Bursa de Valori București.
„Metodologia Vektor și acest proiect vine ca o confirmare a tuturor eforturilor de comunicare cu investitorii noștri, comunicare pe care o facem deja de 3-4 ani de zile. Am învățat foarte multe în perioada aceasta, ne-am aliniat la niște standarde. Să ajungi să poți face un departament de relații cu investitorii intern, fără să fim dependenți de o altă companie din extern și să comunicăm eficient cu investitorii, să organizăm evenimente, să raportăm de 4 ori pe an, financiar și non-financiar, este o reușită.
Toate aceste lucruri vin să ne confirme că suntem pe drumul ce bun”, spune, la PROFIT NEWS TV, Alexandru Cristescu, membru în Consiliul de Administrație al Norofert.
Mai mult decât atât, continuă el, obținerea notei maxime la această evaluare confirmă și faptul că Norofert a început să fie o companie mai matură.
„Nu mai suntem o companie mică. Suntem o companie care are o traiectorie clară de creștere pe care o face, pe lângă finanțarea din afara pieței de capital, și cu o finanțare din interiorul pieței de capital, cu banii investitorilor, cu care noi am reușit să creștem foarte mult. Și ca o dovadă de respect față de aceștia și de mulțumire, noi avem o comunicare foarte bună cu ei”, spune acesta.
CITEȘTE ȘI PROFIT NEWS TV Fondatorul Zitec, critică proiectul de cloud guvernamental: Se dorește eliminarea firmelor românești. Va distruge piațaMetodologia Vektor pentru companiile de pe piața AeRO include 11 criterii obiective, cu unul mai puțin decât pentru piața reglementată, aliniate la cele mai bune practici internaționale în relația cu investitorii, printre care informații despre echipa de relații cu investitorii, existența prezentării pentru investitori, organizarea conferințelor telefonice dedicate rezultatelor financiare, publicarea comunicatelor de presă aferente raportărilor financiare, participarea la evenimente cu investitori, furnizare a informațiilor financiare în format Excel, transcript sau înregistrare a conferințelor de prezentare a rezultatelor financiare, publicarea informațiilor despre prețul acțiunii, acoperirea de către analiști financiari, informații despre guvernanța corporativă - conducerea companiei, comitete, politica de remunerare și raportarea non-financiară.
„Metodologia este una rezonabilă. E un început foarte bun, sunt convins că va deveni din ce în ce mai robustă metodologia”, precizează Alexandru Cristescu, adăugând că Norofert îndeplinește mai multe criterii decât cele prezentate în metodologia Vektor, dat fiind faptul că societatea raportează și non-financiar, având și un raport ESG.
„Raportul nostru de ESG are două părți. Prima parte este chiar raportul nostru, iar cea de-a doua este scoringul făcut cu cei de la Morningstar Sustainalytics. Este o companie foarte mare de analiză, ei ne-au dat un scor de 17 din 56 de companii la nivel mondial, ceea ce este onorabil mai ales pentru o companie de pe piața AeRO, mică, la început. Și atunci, noi avem o dublă confirmare și de la Morningstar Sustainalytics și de la Vektor că suntem pe o traiectorie bună cu comunicarea cu investitorii”, completează Alexandru Cristescu.
Norofert Group s-a listat pe piața AeRO a Bursei de Valori București în vara anului 2020, ajungând în prezent la o capitalizare de 117,3 milioane de lei.
„Referitor la raportul ESG, noi am vrut să arătăm că îi apreciem foarte tare pe investitorii noștri și apreciem BVB care a făcut această piață AeRO, fără de care Norofert nu se dezvolta așa de mult, nu avea cum, nu avea fermă astăzi, nu avea 4 linii de producție. Și atunci, venim și noi să ajutăm piața”, afirmă Cristescu.
Norofert are peste 3.100 de investitori, despre care Alexandru Cristescu spune că sunt, în primul rând, o sursă de informații noi.
„Astfel că, am hotărât să facem AGA-urile în deplasare. Am făcut AGA la Iași, Cluj și încercăm să ne ducem în cât mai multe orașe unde avem o masă critica de investitori, ca să-i cunoaștem. Eu vreau ca ei să încerce să genereze idei pentru noi”, precizează acesta.
Alexandru Cristescu transmite și un mesaj antreprenorilor prin care îi roagă să ia în considerare listarea pe piața AeRO.
„Vă rog considerați piața AeRO să va listați companiile sau să emiteți un instrument financiar ca să creștem. A devenit o piață mai performantă, sunt bani aici pentru dezvoltare, putem să ne dezvoltăm economia și afacerile pe care le avem și să creștem cu toții împreună. Și nu e greu să faci o guvernanță corporativă bună. Trebuie un pic de interes și respect pentru investitori”, punctează acesta.
Despre anul 2023, el afirmă că nu va fi deloc un an ușor, dat fiind faptul că inflația este în continuare mare, dobânzile, la fel, iar capitalul mult mai scump. El se așteaptă ca în trimestrul doi sau trei din 2023 multe companii sa raporteze prost, nu din cauza factorilor macroeconomici, ci din cauza repoziționării interne.
„Trebuie să ne reajustăm bugetul și atunci o să vedem poate o stagnare. Mai mult decât atât, acest conflict armat care nu se mai termină și nu știm când se va termina, probabil va fi unul de durată, ceea ce iar ne afectează. Va fi un an dificil, în care companiile care au marjă bună, care s-au pregătit cu investiții serioase pe toată perioada aceasta se vor consolida, vor oferi probabil o creștere, dar vor fi multe companii care vor avea probleme din păcate”, precizează Alexandru Cristescu.