Tinerii antreprenori Bianca Șipu și Alex Costiug au lansat în pandemie un business în domeniul producției și vânzării de lumânări parfumate, pentru care decembrie reprezintă o lună de foc în privința comenzilor. Cele mai căutate produse în această perioadă sunt gift boxurile, disponibile cu etichete personalizabile cu orice mesaj, logo sau grafică. Lumânările Get Lit sunt comercializate atât online, cât și prin intermendiul a șase magazine fizice din București și Timișoara, noi parteneri urmând să fie stabiliți anul viitor în orașe mari precum Cluj-Napoca, Sibiu sau Brașov.
Bianca are un background de global events management, iar Alex de digital marketer.
CITEȘTE ȘI Dana Mitan, Call Me Cake: Totul a început cu joaca din bucătărie; plănuim 2 sau chiar mai multe locații în galeriile comerciale ale marilor retaileri“Cea mai importantă motivație din spatele acestui business a fost faptul că am vrut să ne provocăm creativitatea spre un produs cât mai interesant. Un alt element important pentru Get Lit este sustenabilitatea; de la alegerea materiilor prime din surse regenerabile, la upcycling, până la elemente de logistică. Am început cu pași mici, iar în timp ne-am aliniat întreaga strategie de business cu acțiuni de sustenabilitate. Am știut că un produs eco-friendly nu va fi de ajuns în termeni de marketing, așa că am creat un întreg concept - lumânările parfumate vin însoțite de o etichetă cu diverse mesaje, fiind perfecte pentru a fi oferite cadou”, spune Bianca.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
Pentru început, cei doi au realizat o colecţie principală în care s-au axat pe mesaje personalizate; până în prezent Bianca și Alex au dezvoltat un portofoliu de peste 50 de produse, concentrându-se în ultima perioadă pe gift box-uri cu diverse tematici. Aproximativ 90% dintre clienţi sunt femei, cu o vârstă medie de 30 de ani și active în mediul online.
Investiția inițială nu a fost una semnificativă, deoarece antreprenorii cumpărau cantităţi mici de materii prime.
“Treptat am investit în utilaje și stocuri mai importante de parfumanți și ceară de soia. Cea mai importantă investiţie financiară în primele luni a fost pentru promovarea în mediul online. Pe măsură ce am început să avansăm pe piața de cadouri și a lumânărilor parfumate non-toxice am început să mărim bugetul pe aceste canale. Având cunoștințe în domeniul digital marketing ne-a fost ușor să ne definim strategia în online pe termen lung”, explică Bianca.
CITEȘTE ȘI Afacere la 20 de ani: Finisaje premium și decorațiuni din piatră naturală, produse la CisnădieÎncepând cu acest an, produsele Get Lit au ajuns pe rafturile a 5 magazine fizice în București și unul în Timișoara.
Cele mai căutate produse pe perioada sărbătorilor sunt gift boxurile, inclusiv de către clienții corporate. Get Lit are deja experiența unui sezon de sărbători de iarnă, în 2021, iar anul acesta s-a pregătit mai bine ca stocuri și promovare, un atu important în acest an fiind faptul că poate personaliza etichetele lumânărilor cu orice mesaj, logo sau grafică, opțiune care aduce mulți clienți care vor să facă un cadou personal și mai puțin industrial.
Planurile de dezvoltare includ extinderea portofoliului cu produse premium realizate de alți artizani locali și, pentru 2023, noi parteneriate cu magazine fizice din alte orașe mari, în special Cluj-Napoca, Sibiu și Brașov.
Bianca Șipu și Alex Costiug fac parte din comunitatea BT Stup, unde antreprenorii la început de drum găsesc instrumentele necesare pentru începerea unui business sau pentru creșterea afacerii.
“Cel mai valoros lucru pe care l-am adoptat în BT/Stup este faptul că este în regulă să ceri ajutorul. La început de drum, ca antreprenor este foarte ușor să cazi într-o capcană proprie în care vrei să faci totul singur și să devii expert în contabilitate, fotografii de produs, marketing, etc. Cel puțin noi asta am făcut. La BT/Stup am realizat cât de important este ajutorul specialiștilor, în mod special pe termen lung”, arată Bianca.
Două sunt lecțiile antreprenoriatului învățate de Bianca, alături de partenerul său, de la lansarea Get Lit – că începutul este cel mai greu, dar și cel mai important pas în business, și că networking-ul este cea mai importantă abilitate.
Acest articol este parte din proiectul de susținere a afacerilor mici, powered by BT Mic. Pe lângă partea de finanțare, BT Mic este alături de antreprenorii săi prin programe de educație antreprenorială și de accelerare, precum și prin campanii de promovare a acestora