PepsiCo vinde Tropicana, Naked și alte mărci de sucuri din SUA și Europa, pentru 3,3 miliarde dolari

PepsiCo vinde Tropicana, Naked și alte mărci de sucuri din SUA și Europa, pentru 3,3 miliarde dolari
scris 4 aug 2021

PepsiCo a ajuns la un acord privind vânzarea mai multor mărci de sucuri, printre care Tropicana și Naked, către firma europeană de private equity PAI Partners, în schimbul sumei de aproximativ 3,3 miliarde de dolari.

Acordul vizează Tropicana, Naked și “alte mărci selecte de sucuri din America de Nord” și conferă PAI Partners o opțiune irevocabilă să cumpere “anumite afaceri cu sucuri ale PepsiCo din Europa”, au anunțat cele două companii, citate de Bloomberg.

Urmărește-ne și pe Google News
Jacek Olczak, CEO Philip Morris International: Ambiția noastră este ca produsele fără fum să reprezinte peste 50% din veniturile nete totale până în 2025. În România am făcut investiții de peste 500 de mil. dolari pentru transformarea fabricii din Otopeni CITEȘTE ȘI Jacek Olczak, CEO Philip Morris International: Ambiția noastră este ca produsele fără fum să reprezinte peste 50% din veniturile nete totale până în 2025. În România am făcut investiții de peste 500 de mil. dolari pentru transformarea fabricii din Otopeni

Gigantul american din industria băuturilor răcoritoare și PAI Partners, proprietarul Refresco, cel mai mare îmbuteliator independent de băuturi răcoritoare, vor crea o companie mixtă pentru mărcile transferate, controlată de PAI Partners.

Amazon, amendă record de 746 milioane euro pentru încălcarea normelor GDPR CITEȘTE ȘI Amazon, amendă record de 746 milioane euro pentru încălcarea normelor GDPR

PepsiCo va deține 39% din noua companie și va păstra drepturi exclusive de distribuție a portofoliului de sucuri în SUA.

Acordul este similar celui încheiat de PAI Partners cu Nestle în 2016, când cele două părți au agreat să își combine afacerile din sectorul înghețatei într-un nou joint-venture, denumit Froneri.

PepsiCo va folosi veniturile din vânzarea portofoliului de sucuri pentru a-și consolida bilanțul și pentru a investiții organice în afaceri. Activele transferate au generat venituri nete de aproximativ 3 miliarde de dolari în 2020.

“Noua societate-mixtă cu PAI ne va elibera să ne concentrăm asupra portofoliului nostru actual de oferte diverse, inclusiv pe creșterea portofoliului de gustări mai sănătoase, băuturi fără calorii și produse precum SodaStream, care sunt axate pentru a fi mai bune pentru oameni și pentru planetă”, spune Ramon Laguarta, președintele și directorul executiv al PepsiCo.

Tranzacția cu PAI Partners vine la câteva săptămâni după ce PepsiCo a ajuns la un acord pentru preluarea rivalului sud-african Pioneer Foods în schimbul sumei de 1,7 miliard de dolari, mutare prin care își extinde semnificativ prezența pe piața africană.

Cu vânzări de 70 miliarde de dolari și peste 260.000 de angajați în 2020, PepsiCo este al doilea mare jucător din industria globală de băuturi și alimente.

În România, PepsiCo deține două unități de producție: una pentru băuturi răcoritoare, situată in Dragomirești, judetul Ilfov și una pentru snack-uri (în Popești-Leordeni, inaugurată în 1995).

viewscnt
Afla mai multe despre
pepsico
pai partners
tropicana
naked
sucuri
bauturi racoritoare
pepsi
tranzactie