Ungaria a câștigat o dispută în justiție cu organismele europene de reglementare cu privire la taxa pe publicitate, o nouă lovitură pe care o primește comisarul european pentru Concurență, Margrethe Vestager, în lupta sa împotriva statelor membre care în opinia sa oferă avantaje incorecte anumitor companii, transmite Bloomberg.
În anul 2016 premierul ungar Viktor Orban a introdus o super-taxă pe publicitate de 50% în cazul companiilor de media ale căror venituri anuale din publicitate sunt mai mari de 65 de milioane de euro. În luna noiembrie 2016, Comisia Europeană a apreciat că taxa din Ungaria este ilegală din cauza caracterului său progresiv, care oferă unor companii beneficii incorecte în raport cu altele. În urma criticilor venite de la UE, Ungaria a redus treptat această taxă pentru ca la începutul acestui an să promită că o va elimina complet în 2022, scrie Agerpres.
Însă joi, Tribunalul General a anulat decizia Comisiei Europene care considera că taxa pe publicitate introdusă în Ungaria este incompatibilă cu prevederile europene privind ajutoarele de stat, deoarece oficialii Comisiei nu au putut demonstra că această taxă are un caracter discriminatoriu.