Dealerii auto din întreaga Chină se confruntă cu pierderi de aproape 20 de miliarde de dolari, pe măsură ce consumatorii amână orice achiziție importantă și vehiculele continuă să se înmulțească în parcările reprezentanțelor, transmite Bloomberg.
Vânzătorii de automobile se confruntă cu „probleme grave de lichiditate” și au acumulat pierderi de aproximativ 138 miliarde yuani (19,6 miliarde dolari) numai în primele opt luni ale acestui an, a informat Asociația dealerilor auto din China.
Asociația a făcut un apel către Guvernul de la Beijing să monitorizeze mai atent riscurile financiare cu care se confruntă dealerii auto, dată fiind amploarea problemelor din sector, și să ofere un sprijin financiar mai mare, scrie Agerpres.
În timp ce vânzările de vehicule electrice se mențin la un nivel relativ solid în China, vânzările totale de autoturisme înregistrează performanțe mai modeste, analiștii mizând pe un avans de doar 4% în ritm anual în luna septembrie. Subvențiile guvernamentale care îi încurajează pe conducătorii auto să renunțe la vechile lor automobile sunt principalele responsabile pentru avansul vânzărilor de automobile electrice, însă reprezentanțele auto suferă de pe urma continuării războiului prețurilor în industrie.
Cea mai populară marcă de automobile din China, BYD Co., a început anul cu un nou val de reduceri de prețuri, cele mai recente discounturi oferite de la debutul războiului prețurilor, în 2023, în încercarea de a convinge mai mulți consumatori să cumpere un nou automobil.
Asociația dealerilor auto din China precizează că de vină pentru pierderile dealerilor este consumul anemic, adăugând că stocurile de automobile nevândute sunt la un nivel ridicat, ceea ce înseamnă că reprezentanțele sunt forțate să scape de stocurile în exces la prețuri reduse.