Cheltuielile globale cu publicitatea pe televizor au scăzut cu aproape 4% în 2019, cel mai mare declin înregistrat după criza economică din 2009, acesta fiind un nou semn că industria de publicitate se îndreaptă în direcția în care se duc privitorii, adică spre Internet, transmite Bloomberg.
În pofida scăderii cheltuielilor cu publicitatea la TV, pe ansamblu cheltuielile totale cu publicitatea au crescut pentru al 10-lea an consecutiv, grație în special cheltuielilor cu publicitatea digitală, care au crescut cu 15% în 2019. Pentru prima dată în istorie, cheltuielile cu publicitatea digitală au reprezentat în 2019 mai mult de jumătate din cheltuielile globale cu publicitatea, fiind responsabile pentru 306 miliarde dolari din cele 595 miliarde dolari cheltuite la nivel mondial, potrivit unui raport al firmei de cercetare de piață Magna Global, scrie Agerpres.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
Televiziunea tradițională a pierdut privitori în ultimii ani, pe măsură ce consumatorii au renunțat la serviciile de televiziune prin cablu și satelit în favoarea serviciilor online precum Netflix și YouTube. Acest fenomen a fost unul evident în SUA, cea mai mare piață de media din lume, și ar urma să continue să se accelereze pe măsură ce o serie de giganți din industria de media precum Walt Disney Co. și AT&T Inc. își vor lansa propriile lor servicii de streaming.
Anterior, industria de televiziune a putut să compenseze scăderea numărului de telespectatori prin perceperea unor tarife mai mari. În prezent însă scăderea numărului de telespectatori depășește creșterea prețurilor pentru publicitatea la TV. Așa-numita televiziune liniară a înregistrat o scădere de audiență de 10% în SUA, Australia și China, potrivit lui Vincent Letang, autorul raportului. În ceea ce privește canalele europene de televiziune au suferit scăderi de 7% până la 8% în rândul telespectatorilor cu vârsta între 18 și 49 de ani, o situație mai grav comparativ cu declinul de 5% înregistrat anul trecut.
În schimb, cheltuielile cu publicitatea la radio s-au stabilizat în 2019 în timp ce panourile publicitare au reprezentat singura formă de media tradițională care a înregistrat o creștere a cheltuielilor cu publicitatea. Acest lucru se datorează faptului că marile companii din sectorul tehnologiei (precum Facebook, Apple, Amazon, Netflix și Google) utilizează panouri publicitare pentru a-și promova serviciile.