Piața locală de autoturisme continuă să crească într-un ritm foarte bun, după cum reiese din datele privind înmatriculările. În luna noiembrie au fost înregistrate 13.091 de autoturisme noi în circulație, cu 57,67% mai multe decât anul trecut. La finalul anului vor fi depășite 150.000 de unități, un record al ultimului deceniu.
Înainte de a fi prezentată aici, informația a fost anunțată cu mult înainte pe Profit Insider
Cifrele privind înmatriculările de autoturisme din România, cu doar o lună înainte de finalul anului, analizate de Profit.ro, arată foarte bine, asta și datorită bazei reduse de calcul, noiembrie 2018, când încă erau resimțite efectele introducerii testelor WLTP. Dar chiar și așa, volumul de peste 13.000 de autoturisme înmatriculate într-o singură lună este unul foarte bun,numărându-se printre cele mai ridicate din acest an.
Creșterea a fost de 57,67%, aproape la fel de mare ca în luna anterioară, când se depășeau 58 de procente. Cele mai mari creșteri procentuale au fost înregistrate la Nissan (231% și Renault 160%), însă volumul cel mai mare de vânzări (înmatriculări) a fost cel al mărcii Dacia, care aproape că și-a dublat valorile de anul trecut. Astfel, Dacia a înmatriculat 4.494 de unități în noiembrie, după ce anul trecut efectul WLTP o adusese la doar 2.336 unități.
Pe locul al doilea s-a situat Ford, cu 1.204 autoturisme înmatriculate, cu 53,96% mai multe față de anul trecut, iar pe locul al treilea, Renault, cu 1010 autoturisme. Skoda și Volkswagen completează clasamentul celor mai vândute mărci de pe piață. În ciuda saltului extraordinar al pieței, exsită și câteva mărci care au avut un declin luna trecută.
Audi se află într-o situație tot mai precară pe piața românească, cu doar 64 de autoturisme înmatriculate, cu aproape 22% mai puțin decât luna trecută, volumul fiind unul greu de imaginat pentru marca grupului VW în urmă cu ceva timp. Dacă în urmă cu câțiva ani cele trei mărci germane premium, Audi, BMW și Mercedes, își disputau întâietatea în clasamentul vânzărilor din România, acum Mercedes înregistrează peste 300 de autoturisme, BMW depășește 250, în timp ce Audi se îndreaptă, în jos, către 50. În aceeași situație se află și Volvo, chiar dacă marca suedeze nu a înregistrat niciodată volume foarte mari în România. Mini sau Jaguar sunt alte mărci care avut vânzări în declin în luna noiembrie.
Pe cele 11 luni care au trecut din acest an, creșterile sunt mai ponderate, dar suficient de mari pentru a putea vorbi despre rezultate foarte bune. Creșterea pe întreaga piață este de 21,5%, cu un volum de 147.789 autoturisme înmatriculate, ceea ce înseamnă că putem estima cel puțin 160.000 de unități înmatriculate la sfârșitul acestui an, o valoare record pentru ultimul deceniu. Cu toate acestea, valoarea este departe de vârful înregistrat în 2007, când era depășit pragul de 300.000 de autoturisme.
Dacia a înmatriculat 45.307 unități, cu 35,07% mai multe, fiind gata să depășească pragul de 50.000 de unități înmatriculate. Pentru Dacia este o revenire a vânzărilor extraordinar de bună, deși reprezentanții companiei se temeau că eliminarea taxei auto în 2017 va afecta vânzările mărcii. Dacia are una dintre cele mai mari creșteri procentuale și cea mai mare creștere în volume, față de anul trecut, având cu 12.000 de mașini înmatriculate în plus, adică un volum egal cu vânzările totale ale celor mai mari mărci de import pe piața noastră. De altfel, cea mai mare marcă de import face parte din același grup cu Dacia: Renault a înmatriculat 12.258 de autoturisme, cu 23,81% mai multe decât anul trecut.
Și Skoda are un volum apropiat: 11.456, dar cu o creștere mai mică, aproape 10 procente. Pe locul al treilea se află Ford, cu 11.148 de unități înmatriculate și o creștere de peste 25% față de noiembrie 2018. Volkswagen completează clasamentul, dar trebuie să remarcăm că pe piața locală marca a stagnat, în ciuda popularității sale și a vânzărilor bune pe alte piețe. Creșterea VW a fost de numai 4,8%, mult sub media pieței, marca nereușind să depășească pragul de 10.000 de unități.
Pe segmentul de autoturisme second-hand de import, înmatriculările au scăzut destul de mult în noiembrie, cu 15,45%, la 37.629 de unități, în timp ce scăderea pe întreg anul este de doar 6%. În cotinuare, cele mai mportate mașini rulate sunt VW, cu aproape 10.000 de exemplare introduse în țară luna trecută, la mare distanță de BMW și Audi, cu aproape 4.000 de unități înmatriculate. Dacia crește, în acest clasament, fiind înmatriculate 836 de autoturisme ale mărcii aduse din alte țări, în total 8.633 pe cele 11 luni din acest an.