Business-ul Hy-Farm, care se ocupă cu creșterea și dezvoltarea microplantelor prin intermediul unor sisteme verticale hidroponice semiautomate de interior, a ajuns lider la nivel național și este prezent în peste 10 țări din Europa.
„Este o tendință în tot ce înseamnă agricultură, în special în ceea ce privește agricultura sustenabilă, pentru că avem nevoie din ce în ce mai mult de hrană proaspătă, de mai puține chimicale și de un consum cât mai mic de resurse pentru a fi transportate. Intrând pe această nișă ne-am dat seama că este un potențial foarte mare. Este o industrie în creștere, iar microplantele sunt de departe hrana viitorului”, spune, la emisiunea Antreprenor de România de la PROFIT NEWS TV, Alexandru Vasiu, fondator Hy-Farm.
Conceptul Hy-Farm Microgreens s-a născut în 2018, iar în prezent microplantele produse de sistemul Hy-Farm au ajuns în peste 1.500 de restaurante din țară, cu ajutorul a peste 80 de producători locali.
Compania s-a extins atât pe plan național, cât și la nivel internațional printr-un sistem de franciză.
„Noi vindem o franciza în momentul ăsta. Suntem prezenți în peste 10 țări din Europa, avem peste 150 de francize vândute. Suntem pe o nișă în creștere. N-a fost foarte complicat pentru noi. Am scalat rapid, dar lucrăm încă la procese și la strategii de dezvoltare.
N-am ales varianta să ne îmbogățim rapid, ci am ales varianta indestructibilă, sigura. Sunt peste 100 și ceva de companii înființate datorită nouă, care creează în primul rând foarte multe locuri de muncă, un ecosistem local și produsul ajunge la o calitate foarte mare în fața clientului.
Provocări au existat și vor exista întotdeauna, în special financiare. Am trecut prin multe provocări până să începem să facem și bani. Când lucrezi cu fondurile proprii trebuie să fii cumpătat”, spune acesta.
CITEȘTE ȘI PROFIT NEWS TV Antreprenor de România – Gabriel Frangu, co-fondator Mașini La Cheie: Ne dorim să ridicăm o rundă de finanțare de 150.000 de euro și să ne dezvoltăm și în alte țări, precum BulgariaAlexandru Vasiu afirmă și că planurile pe termen lung nu includ parteneriate cu marii retaileri. Businessul va continua să se dezvolte în sistem de franciză și pe mai departe.
„Noi am încercat cât mai mult să evităm lanțul ăsta, care e cu multe zale, și am refuzat toate ofertele din partea retailerilor. Niciodată nu am acceptat o colaborare, chiar dacă am avut multe discuții. Toată lumea spune că daca vrei să fii important, trebuie să fii prezent în supermarket. Nu este chiar așa.
Noi, fiind descentralizați și lucrând cu antreprenori care nu necesită foarte multe resurse să poată aborda clientul direct, am dezvoltat niște platforme, site-uri pentru aceștia, și i-am ajutat să ajungă în fața clienților mai ușor”, precizează antreprenorul.
„Producția verticală și indoor este într-o creștere fenomenală. Până la urmă contribuim cu toții la un viitor mai verde. Tendințele lui 2023 nu sunt foarte accelerate, ci sunt stagnate de această criză care încă se resimte. Nu suntem în coborâre, chiar avem o creștere destul de mare. Până acum avem undeva la 600% comparativ cu anul trecut în aceeași perioadă, dar nu e acolo unde am fi vrut. Noi am pregătit totul, am construit acea fundație și acum punem cărămidă peste cărămidă. Voiam să punem și acoperișul anul ăsta, dar va trebui să așteptăm până anul viitor”, mai spune Alexandru Vasiu.