Retailerul german Kaufland, care deține cea mai mare rețea de hipermarketuri din România, și-a majorat vânzările cu circa 130% în ultimii 10 ani, de la aproape 8 miliarde de lei în 2014, la 18,3 miliarde de lei în 2023.
În 2025, Profit.ro împlinește 10 ani de la lansare.
“Ultimul deceniu a fost marcat de transformări semnificative, atât pentru sectorul de retail, cât și pentru Kaufland România. Am trăit fiecare moment al acestei schimbări pentru că fix acum 10 ani am răspuns provocării de a revoluționa businessul Kaufland România.
3 aprilie - Eveniment Profit Health.forum - Sănătate nouă
16 aprilie - Maratonul de Educație Financiară
Industria a cunoscut o creștere accelerată, impulsionată de urbanizare, digitalizare, schimbarea comportamentului de consum și experiențe de cumpărare personalizate.
Clienții au devenit mai informați și mai exigenți, iar noi ne-am propus nu doar să răspundem prin adaptare continuă, ci să anticipăm nevoile celor care ne trec pragul zilnic prin creativitate și inovare.
Eforturile noastre se concentrează pe dezvoltarea și diversificarea constantă a sortimentului și menținerea prețurilor accesibile, fără a face compromisuri în privința calității sau prospețimii”, spune, pentru Profit.ro, Marco Hößl, CEO.
În fiecare din cei 10 ani analizați de către Profit.ro, Kaufland și-a majorat vânzările cu un procent cuprins între 4 și 15% în fiecare an. Anii 2015, 2022 și 2023 au adus cele mai mari creșteri pentru Kaufland în ceea ce privește cifra de afaceri, cu circa 14-15%. În restul anilor din perioada analizată 2014-2023, ultimul an pentru care există informații financiare disponibile, creșterea a fost de până în 10%.

În fiecare an din ultimul deceniu compania și-a majorat constant cifra de afaceri.
“Pentru Kaufland, cei 10 ani au fost despre expansiune, modernizare, digitalizare și sustenabilitate. Am extins rețeaua la 188 de magazine în România și am investit în infrastructură și tehnologii moderne.
Am trecut printr-un amplu proces de reorganizare și rebranding și ne-am dorit ca fiecare vizită în magazinele noastră să fie una plăcută.
Am deschis noi căi de dialog cu clienții prin diversificarea canalelor și mediilor de comunicare și am fost alături de ei în festivaluri, evenimente sportive și mai mult în comunitățile pe care le susținem prin proiectele noastre de CSR”, spune CEO-ul Kaufland, adăugând că întreaga strategie de dezvoltare a companiei a avut ca focus și multichannel-ul, atât la nivelul comunicării, cât și la nivelul experienței de cumpărare.
“Printre realizările noastre se numără implementarea soluțiilor self-checkout în toate magazinele noastre, introducerea serviciului K-Scan în peste 50 de locații, dezvoltarea programului Kaufland Card – primul card de loialitate la nivel de grup – și aplicația E-mobility, care le permite posesorilor de mașini electrice să își încarce autoturismele în parcările noastre.
Am dezvoltat constant proiectul „Kaufland livrează” prin extinderea produselor și a listei de orașe, dar și la nivelul partenerilor cu care colaborăm.
Fiecare magazin pe care l-am deschis a adus un impact semnificativ prin crearea de locuri de muncă și sprijinirea comunităților locale”, afirmă Marco Hößl.

Ultimul magazin inaugurat de Kaufland a fost la finalul lunii ianuarie a acestui an, în orașul Bragadiru, județul Ilfov.
Cumulat, ultimii 10 ani au adus companiei vânzări de aproape 121 miliarde de lei.
“În ultimii 6 ani am contribuit cu peste 12 miliarde de euro la economia românească”, subliniază CEO-ul Kaufland România.
Compania este și unul dintre cei mai mari angajatori la nivel național, cu peste 17.000 de angajați la momentul actual, numărul acestora majorându-se semnificativ în ultimul deceniu.
“Dacă în 2018 locurile de muncă generate de Kaufland reprezentau 1,1% din totalul național, în 2023 această pondere a crescut la 2,1% din totalul forței de muncă la nivel național.
Am devenit unul dintre cei mai mari angajatori privați din România, cu peste 17.000 de colegi, și am contribuit, doar anul trecut, la generarea a peste 105.000 de locuri de muncă în mod direct, indirect și indus.

În același timp, suntem lideri în integrarea persoanelor cu dizabilități, prin programul A.C.C.E.S., demarat în 2019, care include aproximativ 450 de angajați activi”, precizează Marco Hößl.
Parte din strategia Kaufland constă și în creșterea numărului de furnizori locali. Circa 80% din furnizorii companiei sunt din România, număr care, de asemenea, a crescut de la an la an.
“Am integrat sprijinirea economiei locale în strategia noastră de business. Prin inițiative precum „Vreau din România”, prima noastră marcă proprie de produse locale, și programul „Porc născut și crescut în România”, am continuat angajamentul nostru față de susținerea producătorilor locali.
Dezvoltarea parteneriatelor locale a fost o prioritate pentru noi, încă de la început, datorită avantajului lanțului scurt de aprovizionare, dar nu numai”, mai spune acesta.

Kaufland România și-a dublat profitul net în ultimul deceniu, de la 410 milioane de lei în 2014 la 864 milioane de lei în 2023.
Cel mai mare profit net înregistrat de companie a fost însă în 2020, de 970 milioane de lei. De atunci, profitul net al Kaufland a intrat pe un trend descendent, înregistrând scăderi în fiecare an din ultimii trei.
De remarcat este că 2021, 2022 și 2023 ani sunt singurii ani din ultimele aproape două decenii când Kaufland înregistrează scăderi a profitului net.
“Dincolo de cifre, ne-am străduit să transformăm Kaufland într-o destinație de tip one-stop shop, oferind mult mai mult decât diversitatea și calitatea produselor. De asemenea, compania reciclează, compostează și fermentează deșeurile generate la nivel operațional și a alocat peste 1 milion de euro pentru implementarea proceselor de management al deșeurilor operaționale doar în ultimul an financiar.
La nivel strategic, am urmărit un țel care, privind în urmă, pot spune că a fost vizionar: integrarea sustenabilității și responsabilității sociale în centrul businessului nostru. De la reducerea risipei alimentare prin donații, până la plantarea mini-pădurilor urbane și dezvoltarea magazinelor cu acoperișuri sau fațade verzi, Kaufland a devenit un trendsetter al sustenabilității în România”, afirmă Marco Hößl.
Nici inițiativele de sustenabilitate n-au fost nelipsite de pe agenda retailerului, lansând diverse proiecte în acest sens, precum prima rețea de stații pentru încărcarea mașinilor electrice, care a debutat în 2016.
“Acum rețeaua noastră include stații în peste 130 de magazine”, subliniază CEO-ul Kaufland.

De asemenea, compania a echipat 95 dintre locațiile sale cu panouri fotovoltaice.
“Ne-am consolidat poziția de pionieri în susținerea reciclării prin implementarea primelor automate de colectare a deșeurilor încă din 2018, într-un moment în care piața privea inițiativa cu scepticism.
Astăzi, deținem una dintre cele mai mari rețele de colectare separată a deșeurilor din plastic, sticlă și aluminiu din România, datorită celor peste 550 de guri colectoare.
Am implementat soluții la îndemâna clienților, precum infrastructura Broscuța, aparate de colectare a monedelor și am testat coșuri inteligente pentru sortarea deșeurilor”, mai spune Marco Hößl.
Datoriile companiei au înregistrat un avans de aproape 40% în ultimul deceniu, de la aproape 3 miliarde de lei în 2014 la 4 miliarde de lei în 2023.
“Pe scurt, ultimul deceniu a redefinit industria de retail, din perspectiva modelului de business și a relaționării cu clienții. Am traversat împreună o pandemie, încă ne confruntăm cu un război la graniță și cu schimbări care au impact asupra pieței forței de muncă și asupra economiei. Toate ne testează constant reziliența însă alegem să privim cu încredere către un viitor construit prin progres durabil și să ne focusăm pe identificarea soluțiilor”, adaugă Marco Hößl.
Kaufland se numără printre cele mai mari companii de retail din Europa, cu peste 1.550 de magazine în 8 țări, peste 155.000 de angajați și o rețea de 188 de magazine în România.