FOTO Metro România și-a dublat afacerile în ultimii 10 ani: Am înregistrat o creștere constantă datorită strategiei de business, care s-a concentrat pe investiții. Atât sectorul, cât și compania vor fi profund transformate de adoptarea AI

FOTO Metro România și-a dublat afacerile în ultimii 10 ani: Am înregistrat o creștere constantă datorită strategiei de business, care s-a concentrat pe investiții. Atât sectorul, cât și compania vor fi profund transformate de adoptarea AI
scris astăzi, 01:28

Metro România, parte din grupul german multinațional Metro, liderul comerțului cu ridicata la scară mondială, specializat în deservirea clienților HoReCa și a comercianților independenți, și-a dublat afacerile în ultimii 10 ani, depășind pragul de 10 miliarde de lei în 2023, de la aproape 4,5 miliarde de lei în 2014.

În 2025, Profit.ro împlinește 10 ani de la lansare.

Urmărește-ne și pe Google News

Cu excepția anului 2016, când vânzările realizate de Metro au înregistrat un ușor declin, de circa 3% față de anul anterior, în restul anilor din perioada analizată 2014-2023 retailerul cash & carry a avut creșteri constante de la an la an, cea mai mare fiind consemnată în 2023, de 28,15%, când a și atins borna de 10 miliarde de lei cifră de afaceri.

Cumulat, în toți cei 10 ani analizați, Metro România a avut vânzări totale de aproape 62,5 miliarde de lei.

FOTO Metro România și-a dublat afacerile în ultimii 10 ani: Am înregistrat o creștere constantă datorită strategiei de business, care s-a concentrat pe investiții. Atât sectorul, cât și compania vor fi profund transformate de adoptarea AI

Retailerul Metro este prezent pe piața locală din 1996, fiind prima companie care a introdus în România un nou sistem de vânzare – cash & carry.

„Ultimii 10 ani au marcat o transformare profundă pentru industria de retail, care a cunoscut cea mai mare schimbare odată cu accelerarea digitalizării, determinată de pandemia de COVID-19.

Dacă în 2015 principalele evenimente erau marcate de extinderea comerțului modern în orașele mici și mijlocii, de preluări, de inaugurarea primelor formate de proximitate și de venirea primilor discounteri, astăzi vorbim despre o piață puternică, diversificată și extrem de competitivă. Acest lucru plasează România printre cele mai dinamice piețe din regiune.

Creștere spectaculoasă a afacerilor Leroy Merlin în ultimul deceniu. Mathieu Bauduin, CEO: Bricolajul este o piață dinamică, în continuă schimbare, cu mult potențial în România. Planul pentru următorii 10 ani, cu noi magazine în zone strategice CITEȘTE ȘI Creștere spectaculoasă a afacerilor Leroy Merlin în ultimul deceniu. Mathieu Bauduin, CEO: Bricolajul este o piață dinamică, în continuă schimbare, cu mult potențial în România. Planul pentru următorii 10 ani, cu noi magazine în zone strategice

Industria de retail local s-a adaptat constant la nevoile și preferințele consumatorilor, mizând pe inovație și tehnologie pentru a-și eficientiza procesele și pentru a oferi soluții flexibile într-un context economic și regional tot mai impredictibil”, spun, pentru Profit.ro, reprezentanții Metro România.

În prezent,  rețeaua Metro Cash & Carry România numără 30 de centre de distribuție inclusiv 5 magazine Metro Punct, cu o suprafață totală de vânzare de aproximativ 190.000 de metri pătrați.

La nivel național, magazinele sunt distribuite astfel: în București - 5 centre, în Brașov, Constanța, și Timișoara câte 2 centre, un centru în fiecare din următoarele orașe: Pitești, Cluj, Bacău, Iași, Craiova, Baia Mare, Galați, Ploiești, Oradea, Sibiu, Suceava, Tg. Mureș, Arad, Deva, Satu Mare, Piatra Neamț, Buzău, Târgoviște și Turda.

FOTO Metro România și-a dublat afacerile în ultimii 10 ani: Am înregistrat o creștere constantă datorită strategiei de business, care s-a concentrat pe investiții. Atât sectorul, cât și compania vor fi profund transformate de adoptarea AI

Adrian Ariciu, fostul CEO al Metro România, care a fost înlocuit de la conducere în vara anului 2024 și promovat în postul de Executive Vice President East Europe, declara într-un interviu acordat Profit.ro în urmă cu doi ani că planurile companiei nu includ deschiderea de noi magazine Metro sau Metro Punct.

Kuldeep Kaushik, Director NN Asigurări de Viață: Piața asigurărilor de viață aproape s-a dublat în ultimii 10 ani. Următorii 10 ani vor continua să o remodeleze, cel mai probabil într-un ritm mai rapid. Va fi depășit pragul de 5 miliarde lei CITEȘTE ȘI Kuldeep Kaushik, Director NN Asigurări de Viață: Piața asigurărilor de viață aproape s-a dublat în ultimii 10 ani. Următorii 10 ani vor continua să o remodeleze, cel mai probabil într-un ritm mai rapid. Va fi depășit pragul de 5 miliarde lei

„Credem că prin natura businessului nostru avem o amprentă suficientă la nivel național pentru a putea deservi și acoperi baza noastră de clienți. Nu ne propunem să deschidem magazine de wholesale. Ne propunem să transformăm mai departe magazinele existente, astfel încât să poată să deservească multicanal, adică și serviciu de livrare, și cash & carry, și poate chiar diverse forme de click & collect B2B”, spunea la vremea aceea Adrian Ariciu.

Retailerul a dezvoltat și rețeaua de francize LaDoiPași pentru a susține antreprenorii locali să își dezvolte afacerile în comunitățile locale, ajungând în prezent la peste 2.400 de magazine la nivel național. Astfel, se poziționează în prezent ca cea mai mare rețea de magazine independente din România.

FOTO Metro România și-a dublat afacerile în ultimii 10 ani: Am înregistrat o creștere constantă datorită strategiei de business, care s-a concentrat pe investiții. Atât sectorul, cât și compania vor fi profund transformate de adoptarea AI

„Metro a avut oportunitatea de a fi un actor principal în această transformare, atât prin crearea celei mari comunități de antreprenori independenți din România, prin brandul LaDoiPași, cât și prin adoptarea unui model de comerț care integrează canale multiple de vânzare și tehnologii digitale avansate”, mai spun reprezentanții Metro România.

Metro România a lansat în toamna anului 2024 și un nou concept de magazine pe segmentul de proximitate - LaDoiPași Extra - conceput pentru deservirea comunităților urbane și peri-urbane.

Afacerile Bitdefender au crescut de aproape trei ori în ultimii 10 ani CITEȘTE ȘI Afacerile Bitdefender au crescut de aproape trei ori în ultimii 10 ani

„Compania noastră a înregistrat o creștere constantă în ultimii ani, datorită strategiei sale de business, care s-a concentrat pe investiții în digitalizare, diversificare multicanal, dezvoltarea comunității de antreprenori independenți LaDoiPași și oferirea de soluții personalizate pentru afacerile din comerțul tradițional și din industria HoReCa.

FOTO Metro România și-a dublat afacerile în ultimii 10 ani: Am înregistrat o creștere constantă datorită strategiei de business, care s-a concentrat pe investiții. Atât sectorul, cât și compania vor fi profund transformate de adoptarea AI

Toate aceste schimbări, care au generat servicii mai rapide și soluții personalizate, au deschis noi oportunități pentru creșterea eficienței, rezilienței și creativității echipei. Astăzi, compania noastră este pregătită să identifice și să implementeze soluții pentru partenerii și clienții săi, indiferent de contextul intern sau extern”, adaugă aceștia.

În ceea ce privește profitabilitatea afacerii, 2016 și 2017 au fost cei mai buni ani din această perspectivă pentru Metro România, înregistrând în ambii ani un profit net de peste 100 de milioane de lei. În restul anilor din perioada analizată 2014-2023 profitul net al Metro România a tot fluctuat, înregistrând fie creșteri, fie scăderi de la an la an.

2014 a fost singurul an din ultimul deceniu când Metro era pe pierdere (-1,2 milioane de lei). În restul anilor, deși au existat fluctuații, compania a rămas pe profit.

Magazinele Diana și-au majorat vânzările de 5,5 ori în ultimul deceniu CITEȘTE ȘI Magazinele Diana și-au majorat vânzările de 5,5 ori în ultimul deceniu

În 2023, profitul net al Metro ajunsese la 41 de milioane de lei, plus 7% față de anul anterior.

„Ritmul schimbărilor este impresionant pentru orice sector al economiei și al societății, mai ales în condițiile în care progresul tehnologic își păstrează viteza. Din acest motiv, este din ce în ce mai dificil să previzionezi cu acuratețe ce se va întâmpla peste 10 ani.

Totuși, un trend clar, care se conturează și care va rămâne relevant, este nevoia de a dezvolta un model de business multicanal, bazat pe inovație, deschidere și integrarea cu platforme online pentru comenzi, opțiuni de livrare eficientă, capacitate de urmărire a stocurilor în timp real, spații de depozitare extinse și fluxuri de aprovizionare fără sincope”, mai spun reprezentanții Metro România.

FOTO Metro România și-a dublat afacerile în ultimii 10 ani: Am înregistrat o creștere constantă datorită strategiei de business, care s-a concentrat pe investiții. Atât sectorul, cât și compania vor fi profund transformate de adoptarea AI

Numărul de angajați al companiei a scăzut semnificativ în ultimul deceniu, de la circa 5.000 câți avea în 2014 la aproape 4.000 în 2023.

„Atât sectorul, cât și compania vor fi profund transformate de adoptarea inteligenței artificiale (AI) și a altor tehnologii care vor avea un impact major asupra optimizării proceselor interne și externe.

Transelectrica planifică investiții de peste 9 miliarde lei pentru dezvoltarea rețelei electrice de transport în următorii 10 ani CITEȘTE ȘI Transelectrica planifică investiții de peste 9 miliarde lei pentru dezvoltarea rețelei electrice de transport în următorii 10 ani

De asemenea, ne așteptăm să asistăm la o sinergie tot mai mare între valorile clienților și cele ale companiei. Această aliniere se va manifesta nu doar prin oferta de produse, ci și prin practicile și interacțiunile dintre comunitatea clienților și companie”, precizează reprezentanții Metro România.

Compania, fondată în Germania, în octombrie 1964, operează acum în 34 de țări din întreaga lume, are peste 100.000 de angajați și aproximativ 16 milioane de clienți, fiind unul dintre cei mai mari retaileri din lume.

viewscnt
Afla mai multe despre
metro românia