Baza prezenței online a oricărei afaceri este propriul site web, care nu ar trebui ignorat nici dacă pare atât de simplu să te rezumi la o pagină de Facebook.
Trecerea afacerii online, pentru orice companie, indiferent de dimensiuni, ar trebui să înceapă cu planurile pentru construirea unui site web, care să prezinte firma și produsele acesteia.
Reticența migrării afacerii în online a venit, multă vreme, din percepția conform căreia construirea unui site este o operațiune complicată. Și, poate, în urmă cu mulți ani, chiar așa era.
Tehnologiile web, din fericire, au evoluat, iar acum, pentru a realiza un site web, sunt necesare cunoștințe tehnice minime.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
Găzduirea și domeniul
Găzduirea se referă la serverul pe care toate fișierele care vor compune site-ul vor fi stocate. Oferta de servicii de găzduire este extrem de bogată și necesită o documentare temeinică în prima fază.
Documentarea poate consta atât în căutarea online a unei oferte potrivite, cât și cererea de informații de la cei care au lucrat deja cu diverse firme care oferă acest tip de servicii.
După alegerea firmei de la care se cumpără găzduirea, trebuie ales unul dintre pachetele oferite. Alegerea se face , de obicei, raportând specificațiile pachetelor de găzduire la nevoile site-ului.
De exemplu, dacă se are în vedere un site mic, care trebuie doar să reprezinte un portofoliu al firmei, se poate opta pentru unul din pachetele cu spațiu redus de stocare, ce ar trebui să fie și printre cele mai ieftine.
Sunt, însă, și alte aspecte care trebuie avute în vedere când se alege un pachet de hosting, precum memoria și procesorul disponibile, numărul de subdomenii ce pot fi create, webmail-ul și funcțiile acestuia (IMAP, POP3 etc.) și, nu în ultimul rând, versiunile de software folosite de server.
Domeniul
A doua etapă, teoretic mai simplă, dar din care nu sunt excluse durerile de cap, este alegerea domeniului web.
Domeniul este adresa web prin care site-ul firmei va fi accesat. Aici, alegerea este una subiectivă și trebuie, de regulă, să reprezinte brandul firmei.
Ideal ar fi ca domeniul site-ului să fie ales și cumpărat atunci când se decide și brandul firmei.
CMS-ul și site-ul propriu-zis
Site-ul web are două componente - paginile care vor fi văzute de cei care vizitează site-ul (partea vizibilă) și CMS-ul (Content Management System - partea invizibilă pentru restul lumii).
Orice site trebuie să aibă un CMS, însă acesta este cu atât mai important cu cât trebuie introdus conținut nou sau făcute modificări în mod regulat.
CMS-ul trebuie să fie “prietenos” - ușor de înțeles și folosit, rapid și responsive (să se adapteze la dimensiunea ecranului pentru a putea fi folosit atât de pe un PC, cât și de pe telefon, la nevoie).
Site-ul în sine și paginile acestuia trebuie gândite astfel încât să includă atât elementele de branding, cât și cele de tip Call to Action, care îndemne la cumpărarea produselor sau încercarea serviciilor oferite.
Bineînțeles, trebuie avut în vedere un design care să ducă la descoperirea rapidă a produselor și serviciilor, fără să complice experiența utilizatorului cu elemente inutile.
Cea mai folosită și recomandată soluție, atât ca CMS, cât și pentru construirea site-ului propriu-zis, este Wordpress.
Wordpress include atât CMS-ul necesar gestionării conținutului (pagini, posturi, teme, widget-uri etc.), cât și instrumente de optimizare și promovare a site-ului, unele disponible sub forma plugin-urilor ce trebuie instalate manual.
Este ușor de instalat, inclusiv pentru cei care nu au vaste cunoștințe tehnice, ușor de înțeles și, inclusiv funcțiile avansate, sunt simplu de folosit.
Peste 40% dintre toate site-uri web au la bază Wordpress în prezent, care deține în jur de 65% din piața CMS-urilor. Există peste 58.000 de plugin-uri și 8.000 de teme care pot fi folosite pentru personalizarea site-ului și, eventual, modificate.
Vrei să citești mai multe articole despre acest subiect? Intră pe V-hub acest link