Cum atragi clienți prin intermediul platformelor de socializare

Cum atragi clienți prin intermediul platformelor de socializare
scris 28 oct 2021

Rețelele sociale sunt deja un mediu esențial pentru marketing, care permit companiilor să atingă și să se adreseze unui mare număr de oameni.

Organic și prin cumpărarea postărilor sponsorizate, firmele pot derula campanii punctuale și bine targetate, prin care să vizeze publicul țintă. Pe Facebook și alte platforme sociale, companiile pot atrage, comunica și fideliza clienții.  

Fii prezent în mod constant

Urmărește-ne și pe Google News

Regula de bază este postezi, de preferat în mod constant, la anumite intervale de timp. Astfel, mesajele firmei ajung constant în atenția utilizatorilor.

Evenimente

28 noiembrie - Profit Financial.forum

Cât și când să fie postat diferă de la platformă la platformă și în funcție publicul țintă. Multe companii postează de câteva ori pe săptămână, însă, în funcție de domeniul de activitate se poate posta și de mai multe ori pe zi.

Care este cel mai bun moment al zilei pentru postare se poate observa după o perioadă de activitate, în funcție de reacția observată din partea utilizatorilor. Facebook, de exemplu, oferă o secțiune dedicată analizei performanței postărilor, unde se poate vedea inclusiv în ce zile și la ce ore este mai bine să se posteze.

Video, imagine și umor                                             

În general, fereastra de atenție a utilizatorilor de rețele sociale este scurtă. Mesajele prea lungi sau prea complexe pot pune la încercare atenția acestora, recomandate fiind, mai degrabă postările care să prezinte informația într-o formă atractivă.

Clipurile video scurte prind, de regulă, bine, iar asta nu doar de când există TikTok. La fel și Infograficele, care prezintă informația într-un mod atractiv și rapid de asimilat.

Imaginile, în general, pot fi cheia în anumite domenii. Este de neconceput, de exemplu, un restaurant care doar să scrie despre ofertele culinare.

Acolo unde situația o permite, poate fi folosită și o anumită doză de umor. Umorul este apreciat mai mereu de clienți și poate crea cel puțin impresia unei relații mai apropiate și mai umane cu clienții. Umorul, însă, ar trebui legat de mesajele firmei, nu de meme-uri fără legătură.

Valori și cauze

De la un anumit nivel, asocierea brandului cu o cauză este o strategie care dă rezultate foarte bune.

Există numeroase exemple, date nu doar de brandurile mari, care arată că susținerea unei cauze nu doar că este benefică pentru prezența pe platformele sociale, dar, prin acestea, se pot îmbunătăți imaginea și modul în care este percepută compania.

Comunicare, comunicare, comunicare

Prezența pe platformele sociale nu este un drum cu un sens unic, ci trebuie să comunici și să rămâi în contact cu clienții.

O idee foarte bună este folosirea instrumentelor de comunicare ale rețelelor sociale pentru a răspunde interpelărilor venite din partea clienților, indiferent că acestea sunt întrebări legate de produse sau nemulțumiri.

Cu sau fără umor, răspunsurile oferite clienților trebuie să fie respectuoase, chiar și atunci când mesajele venite din partea acestora nu sunt cele mai plăcute.

Sfaturi practice

Rețelele sociale oferă instrumente care, dacă sunt folosite eficient, pot aduce beneficii prezenței pe acestea a companiilor.

Un astfel de instrument este alegerea audienței căreia îi va fi afișată o postare, mai ales atunci când se apelează la o postare plătită.

De exemplu, ar fi de preferat ca o postare care promovează o pereche de pantofi să fie afișată doar femeilor sau, eventual, și bărbaților care au arătat că sunt în căutarea unui cadou pentru soție. În lipsa unei astfel de setări, banii vor fi cheltuiți pe afișări care au șanse minime să atragă clienți noi.

Link-urile sunt importante pentru aducerea pe propriul site a clienților, însă, acestea nu sunt văzute cu ochi buni de rețele precum Facebook sau Twitter. Postările cu link au o vizibilitate mult mai mică decât alte tipuri de postări.

De aceea, mulți experți în social media aleg să nu includă link-ul în postarea propriu-zisă, ci să-l adauge într-un comentariu și doar să facă trimitere la el în postare (după deja clasica formulă “link în comentarii”).

Pentru o mai mare eficiență se pot folosi și instrumentele de programare a postărilor pe care rețelele sociale le oferă. Astfel, pot fi programate, din timp, postări la anumite ore și în anumite zile.

Vrei să citești mai multe articole despre acest subiect? Intră pe V-hub acest link 

viewscnt
Afla mai multe despre
platforme de socializare
marketing