Internetul nu este doar un mediu prin care să-ți extinzi afacerile. Uneori, din păcate, ajunge să fie și singurul mediu în care-ți poți continua activitatea. De aceea, este cu atât mai important să ai un magazin online bine pus la punct, pe o platformă solidă de ecommerce.
Să crezi în continuare că internetul este doar pentru tineri, iar clienții adevărați sunt în offline este o greșeală flagrantă, pe care mulți au constat-o pe propria piele abia începând din 2020, când a izbucnit pandemia, iar multe domenii de activitate au fost pur și simplu înghețate.
Comenzile online și livrările, inclusiv cele de la restaurantele închise forțat, au explodat din cauza izolării sociale impuse începând cu luna martie a anului trecut. Drept urmare, comerțul online românesc a crescut anul trecut cu 30%, ajungând la 5,6 miliarde de euro, conform unui studiu GPeC.
Este important ca un magazin online să arate bine și să fie ușor de folosit (și găsit) de clienți. Însă, la fel de important este să fie construit pe o platformă solidă, potrivită nevoilor companiei și abilităților tehnice avute la dispoziție.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
Din fericire, când vine vorba de platforme de comerț electronic, pe care să se construiască magazine online, existe opțiuni multe și variate, cu niveluri diferite de complexitate și funcționalitate.
Shopify
Înființată în urmă cu 15 ani, Shopify este una dintre cele mai folosite platforme de ecommerce la nivel global. Soluția cu origini în Canada este folosită de peste 1,7 milioane de firme din aproximativ 175 de țări.
Shopify are de partea sa multe atuuri. Este ușor de folosit și nu are nevoie de găzduire dedicată, oferă multe teme și suport pentru addon-uri.
În plus, cu Shopify poate fi dezvoltată o afacere multi-channel, care activează în mai multe medii - online, offline, pe rețele sociale etc.
Magento
Cea mai cunoscută platformă pentru magazinele online ținute în regim self-hosting, Magento, are de partea sa o comunitate activă, care dezvoltă pluginuri prin care poate fi extinsă funcționalitatea strict cu opțiunile dorite. În prezent există peste 5.000 de astfel de plugin-uri.
Magento oferă gratuit o versiune de bază, care se poate dovedi suficientă pentru magazinele mici.
Printre funcțiile oferite de Magento se numără gestionarea inventarului, optimizări pentru mobile, facilități SEO preinstalate, funcții de marketing și newsletters, suport pentru mai multe sisteme de plăți și altele.
WooCommerce
WooCommerce este un plugin de ecommerce pentru Wordpress, ceea ce înseamnă că este o soluție pentru magazinele construite pe platforma CMS dezvoltată de cei de la Automattic.
În primul rând, WooCommerce este gratuit. De asemenea, această soluție oferă un nivel înalt de customizare și numeroase integrări, grație unei comunități active de dezvoltatori.
Pentru plăți, WooCommerce vine cu suport integrat pentru PayPal, dar include și opțiunea plății la livrare.
Pe de altă parte, necesită un anumit nivel de cunoștințe tehnice pentru configurare, întreținere și actualizare, însă acestea nu ar trebui să fie o piedică pentru cei care au lucrat deja cu WordPress.
PrestaShop
O soluție bună pentru magazinele mici o reprezintă și PrestaShop. Este o platformă open-source scrisă în PHP și cu suport pentru bazele de date MySQL, folosită în prezent de aproximativ 300.000 de magazine din întreaga lume.
PrestaShop se laudă cu un mare număr de funcții integrate pentru plăți, gestionarea produselor și livrări.
Pentru diferențierea site-ului, pot fi descărcate și instalate teme și plugin-uri din magazinul dedicat. Acestea, însă, sunt contra cost.
Platforme românești
MerchantPro și InnoByte sunt două soluții românești care funcționează pe modelul SaaS (Software as a Service), care presupune o subscripție.
Cele două oferă opțiuni pentru personalizarea magazinului și asistență tehnică, eliberând firma de povara tehnică.
MerchantPro include o structură optimizată SEO, pentru a ajuta rankarea în Google, funcții de fidelizare a clienților și activare instant pentru plăți online și servicii de curierat.
De cealaltă parte, InnoByte se concentrează pe soluții pentru magazine medii și mari, promițând, printre altele, soluții de marketing cu costuri reduse.
Vrei să citești mai multe articole despre acest subiect? Intră pe V-hub