Magazinul online prin care ANAF vrea să vândă bunurile confiscate s-a impus ca o soluție pentru valorificarea rapidă a unor stocuri pe care șeful instituției, Dragoș Doroș, le consideră mult prea mari. În cel mult jumătate de an, vor fi disponibile tot mai multe mărfuri, având în vedere că Fiscul vinde de la case, mașini și terenuri până la fructe și legume, băuturi alcoolice și chiar rochii de mireasa.
„În final, aș vrea ca tot ce este la vânzare să fie și acolo (online n.r.)”, a spus Doroș.
Activitatea intensă a Agenția Națională de Administrare Fiscală (ANAF) a făcut ca în urma controalelor la agenții economici să intre în posesia unor cantități de bunuri pe care abia le mai poate gestiona. Nu reușește să le valorifice repede și se adună într-un ritm care este aproape de a excede spațiile de stocare. „Nu ne descurcăm prea bine cu vânzarea”, a declarat președintele ANAF, în cadrul conferinței cu tema „Eliminarea hârtiilor în business și în relație cu statul”.
Acesta este contextul în care Fiscul a venit cu ideea unui portal pe internet prin care să repună în vânzare mărfurile confiscate cât mai repede. „ANAF își face magazin online.” Plățile se vor putea face cu cardul, iar marfa se va distribui prin curier. Parametrii de funcționare vor fi identice cu cele ale operațiunilor de același tip, iar scopul este debarasarea cât mai rapidă a spațiilor de depozitare unde ajung bunurile confiscate. „Nu ne interesează să stăm pe stocuri mari”, spune Doroș.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
În câteva luni sau jumătate de an, operațiunile ar urma să fie puse la punct, iar într-un interval mai lung întreaga cantitate de mărfuri confiscate ar trebui să fie la dispoziția potențialilor cumpărători online. „În final, aș vrea ca tot ce este la vânzare să fie și acolo”, zice șeful Fiscului. Cantitățile sunt mari, dar aceasta nu înseamnă că ANAF va opera un business de anvergură. Să nu vă așteptați ca ANAF să concureze cu marii retaileri”, completează Doroș.
Pare copleșit: „Avem stocuri impresionante de care vrem să scăpăm.” Nu poate cuantifica, la solicitarea Profit.ro care este dimensiunea cantității de bunuri, dar ne reasigură: „Sunt multe, sunt prea multe, față de nimic, așa cum ar fi ideal.”
Ne răspunde, însă, fără ezitare, la întrebarea despre varietatea mărfurilor: „Avem de toate! Absolut orice!” ANAF este împins către operații în toate domeniile: „Nu suntem agenție imobiliară, dar am vândut anul acesta zeci de locuințe, am vândut acțiuni deși nu suntem bursă, avem produse deși nu suntem magazin.”