Proiectul de lege privind facturarea electronică în domeniul achizițiilor publice, adoptat de Guvern

Proiectul de lege privind facturarea electronică în domeniul achizițiilor publice, adoptat de Guvern
scris 21 iun 2019

Guvernul României a adoptat în ședința de joi proiectul de Lege privind facturarea electronică în domeniul achizițiilor publice, astfel că facturile electronice emise trebuie să utilizeze standardul european privind facturarea electronică – standard care definește elementele ce trebuie cuprinse obligatoriu într-o factură.

Actul normativ inițiat de Ministerul Comunicațiilor și Societății Informaționale împreună cu Ministerul Finanțelor Publice  transpune directiva europeană privind facturarea electronică în domeniul achizițiilor publice și are drept scop instituirea obligativității primirii și prelucrării facturilor în format electronic conexe contractelor de achiziții publice, de către autoritățile și entitățile contractante, scrie News.ro.

Urmărește-ne și pe Google News
ULTIMA ORĂ Victorie a fraților Micula în războiul de un sfert de miliard de dolari cu România CITEȘTE ȘI ULTIMA ORĂ Victorie a fraților Micula în războiul de un sfert de miliard de dolari cu România
Evenimente

28 noiembrie - Profit Financial.forum

”Prin acest act se urmărește eliminarea sau reducerea obstacolelor în calea comerțului intern/transfrontalier care decurg din coexistența diferitelor cerințe juridice și standarde tehnice referitoare la facturarea electronică, precum și din lipsa interoperabilității”, arată un comunicat emis de Ministerul Comunicațiilor și Societății Informaționale.

Prin actul normativ se vor transpune prevederile Directivei 2014/55/UE a Parlamentului European și a Consiliului, din 16 aprilie 2014, privind facturarea electronică în domeniul achizițiilor publice.

În prezent, există și sunt utilizate diferite standarde globale, naționale, regionale și proprietare privind facturile electronice, dar niciunul dintre aceste standarde nu s-a impus, iar majoritatea nu sunt interoperabile.

Standardul European stabilește și detaliază elementele principale pe care ar trebui să le conțină întotdeauna o factură electronică, facilitând astfel trimiterea și primirea de facturi electronice între sisteme bazate pe standarde tehnice diferite.

Legea se aplică în cazul facturilor electronice emise ca urmare a executării contractelor atribuite în temeiul legislației privind achizițiile publice, a căror valoare este egală sau mai mare decât pragurile prevăzute de lege și față de care există obligația publicării unui anunț de participare/concesionare și/sau a unui anunț.

viewscnt
Afla mai multe despre
facturarea electronică
achiziții publice