Producătorii americani de automobile și componente au cerut joi administrației Trump să elimine tarifele pentru importurile de oțel și aluminiu din Mexic și Canada, avertizând că acestea pot duce la pierderea a sute de mii de locuri de muncă în Statele Unite, transite Reuters.
Într-o audiere în Comisia pentru Comerț Internațional a SUA cu privire la acordul de înlocuire a Acordului Nord-American de Liber-Schimb (NAFTA), mai multe asociații ale producătorilor auto au afirmat că prevederile noului acord convenit arată că impunerea acestor tarife este inevitabilă, scrie News.ro.
Eșecul noului Acord SUA-Mexic-Canada (USMCA) de a elimina tarifele la oțel și aluminiu a costat deja industria miliarde de dolari, iar turbulențele comerciale, în general, au paralizat deciziile de investiții, au afirmat ei.
CITEȘTE ȘI Grevă la Fisc? Angajații urmăresc cu atenție restructurarea ANAF. Se discută despre grevă, dar o decizie va fi luată în funcție de cum decurg lucrurile"Starea actuală a comerțului a provocat turbulențe în industria noastră. În ultimul an, membrii noștri s-au confruntat cu tarifele pentru oțel și aluminiu conform secțiunii 232, alte tarife conform secțiunii 232 și tarifele pentru mărfurile din China potrivit secțiunii 301 ", a declarat Ann Wilson, vicepreședinte pentru afaceri guvernamentale la Motor and Equipment Manufacturers Association.
Administrația Trump examinează recomandările Departamentului de Comerț cu privire la posibilitatea de a impune tarife pe motive de securitate națională, în conformitate cu secțiunea 232 a unei legi în domeniul comerțului din 1962 (Trade Expansion Act of 1962).
Nicio decizie nu a fost luată, dar președintele Donald Trump a amenințat frecvent că va impune tarife de 25% importurilor de automobile și componente, pentru a presa Uniunea Europeană și Japonia să ofere concesii comerciale Statelor Unite.
"Dacă ar fi implementate, tarifele auto nu numai că ar submina succesul potențial al USMCA, ci ar reprezenta o amenințare materială pentru economie și ar putea duce la pierderea a 700.000 de locuri de muncă în SUA", a declarat Jennifer Thomas, vicepreședinte pentru afaceri guvernamentale la Alliance of Automobile Manufacturers.
John Bozzella, președintele al Association of Global Automakers, care reprezintă producătorii de automobile străini cu fabrici din SUA, a declarat ca includerea în USMCA a unor cote de import duty-free pentru Mexic si Canada, in cazul in care vor fi impuse aceste tarife, sugerează că acest lucru se va întâmpla.