Decorațiunile, obiectele vestimentare și echipamentele electronice sunt principalele achiziții din magazinele non-alimentare pe care le vor face angajații care primesc anul acesta tichete cadou de Paște, conform unei analize Sodexo.
Aproximativ 31,5% dintre angajații care vor primi tichete Cadou Pass Sodexo de Paște intenționează să le utilizeze pentru a cumpăra obiecte din categoria home & deco, în timp ce peste 26% își doresc să cumpere obiecte vestimentare și aproape 25% optează pentru echipamente electronice și electrocasnice. În opțiunile angajaților pentru achiziții cu voucherele cadou se mai regăsesc produsele de beauty și healthcare (aprox. 6,5%), produsele gourmet (aprox. 4,5%), cele destinate lucrului la birou (aprox. 4%) și plata meselor la restaurant (aprox. 1,5%).
„Orice formă de motivare din partea angajatorilor este importantă pentru angajați, cu atât mai mult cu cât implică și un stimulent de ordin financiar. Spre deosebire de un bonus la salariu, acordat la finalul lunii sau al anului, tichetele cadou oferă un stimulent imediat pentru angajați, iar faptul că acestea sunt utilizate pentru o achiziție specială, precum decorațiunile pentru casă sau echipamentele electrocasnice, cu ocazia sărbătorilor Pascale, face ca acest beneficiu să fie chiar mai însemnat. În plus, angajații beneficiază de scutirea totală de la plata impozitelor pentru tichetele cadou”, a declarat Adina Popa, Director de Marketing și Dezvoltare la Sodexo Benefits & Rewards România.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
În prezent, tichetele cadou în cuantum de până la 150 de lei per eveniment oferite angajaților și copiilor minori ai acestora beneficiază de deductibilitate și exceptare de la plata taxelor și impozitelor.
Companiile pot acorda tichete cadou cu următoarele ocazii: 8 Martie, Paște, 1 Iunie și Crăciun, precum și la alte evenimente care păstrează încadrarea de cheltuieli cu caracter social. Fondul de cheltuieli sociale pentru companii este de 5% din valoarea cheltuielilor cu salariile personalului.
Cercetarea a fost realizată pe un eșantion de aproximativ 1.500 de companii și pe baza informațiilor comerciale Sodexo, în perioada 27 martie – 3 aprilie 2017.