Ministerul Finanțelor a inițiat procedurile pentru achiziția de echipamente și servicii destinate Centrului Național pentru Informații Financiare (CNIF), centru care administrează infrastructura IT a ministerului și altor agenții din subordinea acestuia, printre care și ANAF. Infrastructura IT se află într-o situație critică, iar sistemul informatic a căzut foarte des anul acesta, mai ales în cazul ANAF, agenție care interacționează și cel mai mult online cu populația și firmele. Sumele alocate acum pentru mai multe proiecte sunt de circa 67 milioane de lei (peste 14 milioane de euro).
Cel mai important proiect de achiziție, cu o valoare de 40,7 milioane lei, vizează "creșterea nivelului de retehnologizare a sistemului informatic al MFP. Se are în vedere extinderea resurselor de procesare și stocare pentru a susține necesarul de funcționare a sistemului informatic al MFP, în condiții de disponibilitate și performanță, precum și pentru dezvoltarea în continuare a acestuia atât din punct de vedere al numărului de utilizatori cât și al serviciilor pe care Ministerul Finanțelor trebuie să le ofere pentru un orizont de timp de 3 ani.
Obiectivele specifice la care contribuie furnizarea produselor sunt:
28 noiembrie - Profit Financial.forum
1. asigurarea infrastructurii hardware și software pentru acoperirea următoarelor necesități:
a. reluarea proiectului de centralizare a sistemului informatic SIAC;
b. funcționarea în parametrii normali a sistemului informatic ForExeBug în condițiile actuale de încărcare;
c. retehnologizarea și extinderea anumitor componente din sistemele informatice PatrimVen și SPV ;
d. asigurarea disponibilității aplicațiilor;
e. asigurarea necesarului de dezvoltare al sistemelor informatice pentru următorii 3 ani, din punct de vedere al serviciilor oferite și al numărului de utilizatori;
f. asigurarea spațiului de stocare necesar pentru acoperirea dinamicii de creștere a datelor, cât și pentru dezvoltarea Sistemului informatic al MFP.
2. înlocuirea echipamentelor a căror uzură fizică și morală avansată pune probleme de întreținere, performanță, alimentare, răcire și spațiu fizic ocupat în Centrele de date.
CITEȘTE ȘI Valul de controale anunțat de ANAF: Cheia în care trebuie interpretate și cum le pregătimUn alt proiect prevede achiziții de 19,6 milioane de lei, pentru “Soluțiihardware-software pentru efectuarea și restaurarea salvărilor de siguranță”.
Obiectivul general al achiziției este protejarea Sistemului informatic al MFP prin asigurarea spațiului necesar datelor din arhiva electronică și a salvărilor de siguranță.
- Asigurarea infrastructurii hardware pentru stocarea datelor arhivei electronice și a salvărilor de siguranță;
- Asigurarea spațiului de stocare necesar pentru datele arhivei electronice și pentru salvările de siguranță pentru un orizont de timp de 3 ani;
- Reducerea duratei de efectuare și de restaurare a salvărilor de siguranță;
- Asigurarea integrității datelor arhivei electronice și a salvărilor de siguranță prin copierea acestora în ambele Centre de date.
Proiect de 5,27 milioane lei pentru "Servicii de întreținere. și asistență tehnică software pentru platforma de acces, control și securitate F5 Networks".
Proiect de 1,1 milioane lei pentru ”Soluție securizată pentru intervenția on-line a administratorilor sistemului informatic asupra stațiilor de lucru din rețeaua MFP”.
Programul cu Banca Mondială - închis de Guvern
Autoritățile au împrumutat 18 milioane de euro pe care i-au cheltuit cu rezultate zero. Până la acest moment nu a fost tras nimeni la răspundere pentru neîndeplinirea atribuțiilor de serviciu în ce privește implementarea programului de modenternizare a ANAF.
Având în vedere că lipsa modernizării ANAF afectează siguranța națională, Fiscul fiind esențial pentru bună funcționare a statului, autoritățile ar trebui să înceapă o anchetă în această privința.