ANAF a lansat un ghid în contextul introducerii la vânzare a noilor imprimante fiscale și case de marcat cu jurnal electronic. Documentul conține informații utile pentru producători/importatori/persoane juridice române care achiziționează din statele membre ale Uniunii Europene aparate de marcat electronice fiscale, respectiv distribuitorii autorizați, dar și pentru unitățile acreditate pentru service și utilizatorii de aparate de marcat electronice fiscale.
Guvernul a amânat la finele lunii mai, prin ordonanță de urgență, termenele de la care vor fi aplicate amenzi companiilor care nu se dotează cu noile modele de imprimante fiscale și case de marcat cu jurnal electronic.
Noile termene de la care vor fi aplicate sancțiuni pentru lipsa noilor modele de case de marcat sunt 1 septembrie pentru contribuabilii mari și mijlocii și 1 noiembrie pentru cei mici.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
Anterior, legislația prevedea că firmele din categoria contribuabililor mici și mijlocii trebuie să aibă echipamentele acestea funcționale de la 1 iunie, iar firmele mici de la 1 august, în caz contrar urmând să fie sancționate.
Amânarea a fost motivată de faptul că primele firme să vândă noile modele de case de marcat au fost autorizate la finele lunii mai, astfel că termenul vechi, de 1 iunie, a devenit imposibil de respectat.