DOCUMENT Finanțele modifică D112, inclusiv ca urmare a măsurilor de sprijin adoptate de autorități în contextul pandemiei

DOCUMENT Finanțele modifică D112, inclusiv ca urmare a măsurilor de sprijin adoptate de autorități în contextul pandemiei
scris 26 ian 2022

Declarația fiscală 112, prin care sunt raportate de către angajatori obligațiile de plată a contribuțiilor sociale, impozitului pe venit și evidența nominală a persoanelor asigurate, va fi modificată pentru a reflecta o serie de schimbări legislative. Ministerul Finanțelor a pus în dezbatere un proiect de ordin care actualizează formularul cu prevederi referitoare la zile libere acordate în contextul răspândirii SARS-CoV-2, măsuri de sprijin acordate de stat în cazul restricționării unor activități economice și alte măsuri adoptate de autorități.

D112 se modifică prin ordin comun al ministrului Finanțelor, ministrului Muncii și ministrului Sănătății. D112 cuprinde atât informații privind obligațiile fiscale ale contribuabililor, cât și informații necesare stabilirii prestațiilor sociale potrivit legislației specifice, acordate de CNPP, CNAS, ANOFM și ANPIS.

Urmărește-ne și pe Google News
Investitorii străini pariază pe România CITEȘTE ȘI Investitorii străini pariază pe România

Proiectul de ordin este disponibil aici

Prevederile ordinului vizează modificarea Declarației privind obligațiile de plată a contribuțiilor sociale, impozitului pe venit și evidența nominală a persoanelor asigurate în temeiul următoarelor acte normative:

  • Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 110/2021 privind acordarea unor zile libere plătite părinților și altor categorii de persoane în contextul răspândirii coronavirusului SARS-CoV-2;
  • Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 111/2021 pentru stabilirea unor măsuri de protecție socială și a altor categorii profesionale în contextul interzicerii, suspendării ori limitării activităților economice, determinate de situația epidemiologică generată de răspândirea coronavirusului SARS-COV-2;
  • Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 130/2021 privind unele măsuri fiscal-bugetare, prorogarea unor termene, precum și pentru modificarea și completarea unor acte normative;
  • Legea nr. 197/2021 pentru modificarea și completarea Legii nr. 263/2010 privind sistemul unitar de pensii;
  • Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 2/ 2022 privind stabilirea unor măsuri de protecție socială a angajaților și a altor categorii profesionale în contextul interzicerii, suspendării ori limitării activităților economice, determinate de situația epidemiologică generată de răspândirea coronavirusului SARS-CoV-Z, precum și pentru modificarea și completarea unor acte normative;
  • necesitatea actualizării anexelor și instructiunilor de completare, în funcție de problemele semnalate din practică.
VIDEO PROFIT NEWS TV Silviu Dragomir, Fondator Eucom Business Language: Dacă avem 30% dintre companii care au afaceri de până în 500.000 de euro, investițiile pe care acestea le pot face în digitalizare sunt relativ mici. De aceea stăm atât de prost CITEȘTE ȘI VIDEO PROFIT NEWS TV Silviu Dragomir, Fondator Eucom Business Language: Dacă avem 30% dintre companii care au afaceri de până în 500.000 de euro, investițiile pe care acestea le pot face în digitalizare sunt relativ mici. De aceea stăm atât de prost

Ca urmare a intrării în vigoare a actelor normative sus menționate au fost efectuate următoarele modificări:

  • introducerea unei noi casete în Anexa 1.2. - Anexa asigurat - Date de identificare ale salariatului, pentru declararea distinctă a salariaților care își desfășoară activitatea în România și obțin venituri sub formă de salarii și asimilate salariilor din străinătate, de la un angajator nerezident fiscal în România și pentru care există un acord încheiat cu angajatorul în vederea efectuării calculului, plății și depunerii declarației;
  • introducerea în Nomenclatorul ”Creanțe fiscale” din Anexa nr. 2, a unor noi creanțe, după cum urmează:
    • a) impozitul pe veniturile din pensii;
    • b) Contribuția de asigurări sociale de sănătate datorată de persoanele fizice, pensionari, care realizează veniturii din pensii.
  • introducerea în Nomenclatorul ”Tip asigurat pentru alte entități asimilate angajatorului” din Anexa nr. 3, a unui nou tip de asigurat, respectiv, ”Pensionari, care realizează venituri din pensii, declarați de Casa Națională de Pensii Publice, prin casele teritoriale de pensii și de casele sectoriale de pensii, precum și cei declarați de alte entitățile care plătesc venituri din pensii”;
  • introducerea unor noi valori în Anexa 5 - Nomenclatorul ”lndicativ condiții speciale/deosebite”, pentru declararea locurilor de muncă în condiții speciale, prevăzute de Legea nr. 197/2021 pentru modificarea și completarea Legii nr. 263/2010 privind sistemul unitar de pensii precum și a altor locuri de muncă în condiții speciale reglementate prin alte acte normative;
  • modificări de natură tehnică care constau în actualizarea corespunzătoare a anexelor și a instructiunilor la ordin potrivit aspectelor semnalate de utilizatorii declarației.
viewscnt
Afla mai multe despre
d112
declaratie fiscala
anaf
ministerul finantelor
ministerul muncii
ministerul sanatatii