Mai multe administrații fiscale județene, structurile din județe ale ANAF, au luat în această perioadă decizia de a suspenda licitațiile organizate pentru vânzarea de bunuri mobile și imobile, măsurile fiind luate în contextul restricționării accesului contribuabililor în sediile ANAF, cu scopul de a limita răspândirea noului coronavirus, relevă mai multe documente analizate de Profit.ro. Până în prezent, nu a fost stabilită o practică unitară în această privință la nivelul ANAF, potrivit informațiilor Profit.ro, deși printr-un comunicat transmis luni, agenția a anunțat că a pregătit o serie de măsuri.
Conducerea ANAF a dat în ultima perioadă o serie de dispoziții structurilor din teritoriu pentru luarea de măsuri cu scopul combaterii extinderii coronavirusului, dar a lăsat aplicarea unor elemente la dispoziția șefilor din teritoriu, în funcție de specificul activității acestora. Profit.ro a scris aici și aici despre deciziile conducerii ANAF.
Documentele referitoare la amânarea unor licitații sunt disponibile aici AJFP Brașov, AJFP Iași, AJFP Teleorman și AJFP Vaslui. Este posibil ca și alte administrații să fi luat decizii similare.
CITEȘTE ȘI Cîțu - posibilă amânare a plății impozitului pe venit pentru persoane fizice, dar nu pentru toată lumeaDe altfel, decretul semnat luni de președintele Klaus Iohannis pentru introducerea stării de urgență are și prevederi explicite referitoare la organizarea de licitații.
În domeniul justiției:
"(5) Activitatea de executare silită continuă numai în cazurile în care este posibilă respectarea regulilor de disciplină sanitară stabilite prin hotărârile Comitetului Național privind Situațiile Speciale de Urgență, în scopul ocrotirii drepturilor la viață și la integritate fizică ale participanților la executarea silită."
"(7) Se suspendă de drept organizarea licitațiilor publice în cadrul procedurilor de valorificare a bunurilor mobile indisponibilizate în procesele penale"
CITEȘTE ȘI Pandemia Covid-19 - este sau nu o situație de forță majoră care poate impacta asupra contractelor individuale de muncă și contractelor comerciale?Anunțul ANAF privind măsuri pregătite
ANAF a anunțat, tot luni, că, vând în vedere contextul economic dificil cauzat de răspândirea infecției cu virusul COVID – 19, a pregătit o serie de măsuri pentru sprijinirea mediului de afaceri, cele mai importante fiind:
- suspendarea sau, după caz, neînceperea executării silite a creanțelor bugetare;
În acest sens, nu se mai emit somații, popriri asupra disponibilităților bănesti și a veniturilor urmăribile și nu vor mai fi instituite sechestre asupra bunurilor. Excepție fac sumele provenite din hotărârile judecătorești pronunțate în materie penală. - rambursarea TVA, în cursul lunii martie, pentru toate deconturile soluționate și pentru care s-au emis decizii de rambursare la zi;
- implementarea unui nou mecanism de rambursare a TVA, care vizeazã soluționarea cu celeritate a deconturilor, începând cu data de 1 aprilie 2020;
- suspendarea acțiunilor de control fiscal (a inspecțiilor fiscale, a controalelor antifraudă) cu excepția verificãrilor ce pot fi efectuate de la distanță, precum și a cazurilor de evaziune fiscală, acolo unde sunt indicii în acest sens;
- suspendarea acțiunilor antifraudă privind Filtru II și a activităților specifice din Punctele de Trecere a Frontierei cu Ungaria și Bulgaria.
- se amană termenul de depunere a declarațiilor fiscale de la 25 martie 2020, până la data de 25 aprilie 2020.
Măsurile vor fi aplicate atât în perioada în care în România este declarată stare de urgență, cât și pentru o perioadă de 30 de zile de la încetarea acestei stări.