Guvernul a modificat, joi seară, prin ordonanță de urgență, legislația în vigoare astfel încât suma de 2.500 lei pentru fiecare salariat, care a lucrat în telemuncă în perioada stării de urgență, să fie acordată numai pentru acei angajatori care și-au îndeplinit obligațiile legale de modificare a raportului de muncă al salariatului și transmiterea datelor în Registrul electronic de evidență a salariaților REVISAL.
Profit.ro a anunțat anterior că Guvernul a pregătit o astfel de condiție. Executivul a anunțat joi seară că a adoptat ordonanța.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
Potrivit legislației în vigoare, suma menționată se acordă o singură dată angajatorilor pentru fiecare telesalariat, în ordinea depunerii solicitărilor, până la 31 decembrie 2020 pentru angajații care au lucrat în regim de telemuncă în perioada stării de urgență cel puțin 15 zile lucrătoare.
Conform procedurilor adoptate, în termen de 30 de zile de la acordarea sumei, angajatorul are obligația de a transmite ANOFM documente justificative referitoare la achiziția bunurilor sau serviciilor. În cazul nerespectării obligației de transmitere a documentelor justificative, angajatorul restituie integral suma acordată, tot în termen de 30 de zile de la primirea sumei.
CITEȘTE ȘI DECIZIE Valoarea locuințelor pentru care este aplicată o cotă redusă de 5% a TVA - majoratăAcum, ordonanța de urgență adoptată de Guvern prevede ca ajutorul guvernamental să nu fie acordat angajatorilor care nu au modificat și înregistrat la timp contractele de muncă pentru regimul de telemuncă.
”Suma prevăzută (...) nu se acordă angajatorilor care au transmis în registrul general de evidență a salariaților după expirarea termenului legal de înregistrare a modificării, raportat la perioada stării de urgență, datele privind elementele raportului de muncă, prin care s-a stabilit desfășurarea activității în regim de telemuncă”, prevedea inițial proiectul de ordonanță.
Ultima formă a proiectului stabilește același lucru, dar într-o nouă formulare: ”Suma prevăzută (...) se acordă (...) angajatorilor care au transmis, în termenul legal prevăzut la art.4 alin.(2) din Hotărârea Guvernului nr.905/2017 privind registrul general de evidenţă a salariaţilor, datele privind elementele raportului de muncă prin care s-a stabilit desfășurarea activității în regim de telemuncă”.
Conform hotărârii invocate în ordonanță, orice modificare a datelor prevăzute ”se transmite în registru cel târziu în ziua anterioară producerii modificării. Excepție fac situațiile în care modificarea se produce ca urmare a unei hotarări judecatorești, când înregistrarea în registru se face în termen de 20 de zile de la data la care angajatorul a luat cunoștință de conținutul acesteia”.
CITEȘTE ȘI DECIZIE Indicele social de referință (ISR), luat în cacul la ajutoare sociale - majorat după mai bine de 12 aniPrin urmare, având în vedere că suma este acordată o singură dată pentru un angajat, în cazul în care contractul de telemuncă a fost înregistrat în starea de alertă, angajatorii vor mai avea o șansă la acordarea sprijinului guvernamental.