Măsurile fiscale luate în acest an, multe dintre ele fără consultarea mediului de afaceri, sunt factori de presiune și frustrare pentru mediul de afaceri, spune Alin Burcea, proprietarul Paralela 45, unul din cei mai mari touroperatori din țară, care subliniază că aceste măsuri bulversează și afectează afacerile.
De asemenea, Burcea spune că ultima propunere legislativă, referitoare la pedeapsa cu închisoarea de la un an la șase ani pentru nereținerea, neîncasarea, reținerea și neplata impozitelor și contribuțiilor în cel mult 30 de zile de la scadență este ”încă o dovadă de lipsă de respect” față de cei care creează locuri de muncă și contribuie la creșterea economică, susținând bugetul de stat cu milioane de euro anual, scrie News.ro.
“Suntem considerați infractori. În loc să apară măsuri pentru stimularea mediului de afaceri, permanent se pune o presiune pe business-uri. E anormal să propui închisoare pentru patronul care a întârziat plata a câțiva lei, actul normativ nu prevede aplicarea pedepselor proporțional cu gravitatea infracțiunii, nu e deloc flexibil. Statul ori nu știe, ori se preface că nu știe cum funcționează o afacere. Noile măsuri fiscale sunt ca o avalanșă pentru mediul de afaceri, ne bulversează și ne afectează”, a declarat Alin Burcea.
El precizează că așteptările antreprenorilor de la autorități sunt cu totul altele.
CITEȘTE ȘI LISTA verificărilor indicate firmelor pentru TVA și accize și ce obligații de declarare au pe final de an”E nevoie de măsuri pentru stimularea creșterii afacerilor, reducerea poverii fiscale cu salariile, rezolvarea crizei de personal. În turism și industria hotelieră lipsa personalui calificat a devenit acută”, adaugă reprezentantul Paralela 45.
Totodată, el afirmă că industria hotelieră are nevoie de bucătari, ospătari, recepționeri, nu există școli de meserii și nici nu se înființează unele.
”Angajații școliți la locul de muncă sunt greu de păstrat când în străinătate câștigă mult mai bine. În agențiile de turism, ca să ne păstrăm angajații, derulăm programe pentru fidelizarea lor, cu costuri importante an de an”, mai spune Burcea.
Compania are 160 de angajați și organizează periodic traininguri pentru instruirea agenților de turism și a personalului din back office.
”Recent a inițiat o schemă de fidelizare, Fidelity Star, prin care angajații sunt recompensați în funcție de vechime. Aproape jumătate dintre angajații turoperatorului au o vechime între 5 și 20 de ani”, menționează el.
Turoperatorul specializat în vacanțe de tip charter, circuite și turism individual are 43 de agenții proprii și francize în toată țara, din care șase inaugurate în acest an în București, Brașov, Arad, Bacău și Sfântu Gheorghe.
Paralela 45 estimează că încheie anul cu o cifră de afaceri în creștere cu 22%, la peste 50 de milioane de euro.