Vodafone România a obținut, în urma unei decizii definitive, anularea unei amenzi aplicată de Autoritatea de reglementare în comunicații (ANCOM) pentru că ar fi încălcat, în martie 2017, normele legale privind portabilitatea numerelor de telefon. Sancțiunea a fost aplicată în urma unui control efectuat la un magazin al operatorului de telefonie mobilă din Pitești.
Compania a contestat sancțiunea la Judecătoria Pitești și-a obținut anularea amenzii în ianuarie 2018. Ulterior, ANCOM a înaintat apel la Tribunalul Argeș, dar instanța l-a respins.
“Respinge apelul ca nefondat. Definitivă. Pronunțată în ședință publică în data de 12 martie 2019”, se arată pe pagina web a Tribunalului Argeș.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
Operațională din 21 octombrie 2008, portabilitatea permite unui client al unui utilizator de telefonie fixă sau mobilă să mute numărul în altă rețea.
În martie, 2017, inspectorii ANCOM au mers la un magazin Vodafone din Pitești, amplasat în centrul comercial Kaufland, utilizat în numele de către societatea Delta Ambient SRL Voluntari (județul Ilfov), în urma unei petiții înaintată de o persoană fizică, prin care aceasta a reclamat că Vodafone România, al doilea jucător local de telefonie mobilă, nu a afișat și nu a pus la dispoziția publicului informații despre procedura de depunere, validare și anulare a cererii de portare, cererea de portare și cererea de anulare a portării.
“Sub aspectul temeiniciei, instanța reține că agenții constatatori ai ANCOM au reținut că nu au identificat la punctul de lucru informații afișate de către Vodafone România în locuri vizibile sau puse la dispoziția publicului cu privire la procedura de depunere, validare și anulare a cererii de portare, cererea de portare și cererea de anulare a portării”, se arată în motivarea hotărârii Judecătoriei Pitești din 10 ianuarie 2018.
Potrivit legislației, operatorii de telefonie trebuie să prezinte cliențiilor informații despre portabilitatea numerelor prin serviciul de relații cu clienții, furnizat cu titlu gratuit, prin afișare, în locuri vizibile, sau punere la dispoziția publicului, la oficiile comerciale și prin publicare pe pagina de internet.
Suplimentar, la cerere, operatorii de telefonie vor transmite, cu titlu gratuit, informații în scris cu privire la serviciul de portabilitate.
“În cauză, instanța constată că informațiile privind procedura portării trebuie oferite prin trei mijloace, în mod cumulativ, problema sesizată fiind aceea a nerespectării unuia dintre mijloace, respectiv cel de la litera b (prin afișare – n.r.)”, se mai arată în document.
CITEȘTE ȘI Unde dai și unde crapă! Disfuncționalitățile Telekom din vara anului 2017 au avut ca efect amendarea Vodafone cu 10.000 lei. Sancțiunea a fost aplicată în urma reclamației unui fost client RCS&RDSVodafone România a susținut în instanță că a îndeplinit și această modalitate de a informa consumatorii în ceea ce privește procedura de portare, aspect realizat și la cererea agenților constatatori ai ANCOM, însă aceștia au refuzat să ia act de înmânarea materialelor tipărite.
“În cauză, instanța apreciază că modalitatea aleasă de Vodafone România de a pune la dispoziția publicului, la punctele de lucru, a informațiilor cu privire la serviciul de portabilitate a numerelor, respectiv prin tipărirea acestora din aplicațiile interne ale companiei, la solicitarea oricărei persoane, întrunește cerințele impuse de dispozițiile articolului 8.2, litera b din Decizia ANRCTI 3444/2007”, se menționează în document.
CITEȘTE ȘI Vodafone pierde definitiv procesul împotriva amenda ANCOM pentru neîndeplinirea obligației de acoperire a 72 de localități“Instanța apreciază că interpretarea dată de ANCOM acestui mijloc de aducere la cunoștința publicului este excesivă, neputându-se pretinde comercianților să înmâneze oricărei persoane care intră în punctul de lucru toate materialele cu privire la acest serviciu (portabilitatea numerelor – n.r.), fără ca acestea să fie solicitate de către persoana căreia îi sunt înmânate. Față de cele expuse mai sus, instanța apreciază că procesul-verbal nu este temeinic întocmit astfel că, potrivit dispozițiilor articolului 34 din OG 2/2001 va admite plângerea, va anula procesul-verbal și va exonera Vodafone România de la plata amenzii”, se arată în sentința instanței consultată de Profit.ro.