Vodafone România, al doilea jucător local pe piața de telefonie mobilă, a contestat în instanță o amendă de 10.000 de lei aplicată de Autoritatea Națională de Supraveghere a Prelucrării Datelor cu Caracter Personal (ANSPDCP). Amenda a fost aplicată cu argumentul că operatorul telecom ar fi efectuat comunicări comerciale fără consimțământul prealabil și expres al persoanelor vizate.
ANSPDCP a efectuat o investigație la Vodafone România pentru a verifica modul de respectare a prevederilor Legii pentru protecția persoanelor cu privire la prelucrarea datelor cu caracter personal și libera circulație a acestor date și a măsurilor de securitate, precum și a dispozițiilor Legii privind prelucrarea datelor cu caracter personal și protecția vieții private în sectorul comunicațiilor electronice.
"Ca urmare a celor constatate în cursul investigației, operatorul Vodafone România a fost sancționat cu amendă, în cuantum de 10.000 lei, pentru fapta de «Nerespectarea prevederilor articolului 12 referitoare la comunicările nesolicitate, contravenție prevăzută de articolul 13, aliniatul (1), litera q) din Legea nr. 506/2004», în sensul că Vodafone România SA a efectuat comunicări comerciale prin utilizarea unor sisteme automate de apelare și comunicare care nu necesită intervenția unui operator uman prin poșta electronică sau prin orice altă metodă care folosește serviciile de comunicații electronice destinate publicului, pentru oferirea de produse și servicii, fără
consimțământul prealabil și expres al persoanelor vizate", a transmis instituția către Profit.ro.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
Contactați de Profit.ro, reprezentanții operatorului telecom nu au comentat.
Cu peste 9 milioane de clienti și afaceri de 4,5 miliarde de lei, subsidiara locală a grupului britanic Vodafone este al doilea jucător de profil, după Orange Romania.