Vodafone anulează o amendă ANCOM pentru portabilitatea numerelor. Instanța: inspectorii au fost excesivi

Vodafone anulează o amendă ANCOM pentru portabilitatea numerelor. Instanța: inspectorii au fost excesivi
scris 12 apr 2018

Judecătoria Pitești a admis cererea Vodafone România de anulare a unei amenzi de 5.000 de lei, sancțiune aplicată în martie 2017 de Autoritatea Națională pentru Administrare și Reglementare în Comunicații (ANCOM) pentru încălcarea prevederilor legale privind portabilitatea numerelor.

Operațională din 21 octombrie 2008, portabilitatea permite unui client al unui utilizator de telefonie fixă sau mobilă să mute numărul în altă rețea.

Urmărește-ne și pe Google News

În martie, 2017, inspectorii ANCOM au mers la un magazin Vodafone din Pitești, amplasat în centrul comercial Kaufland, utilizat în numele de către societatea Delta Ambient SRL Voluntari (județul Ilfov), în urma unei petiții înaintată de o persoană fizică, prin care aceasta a reclamat că Vodafone România, al doilea jucător local de telefonie mobilă, nu a afișat și nu a pus la dispoziția publicului informații despre procedura de depunere, validare și anulare a cererii de portare, cererea de portare și cererea de anulare a portării.

Evenimente

28 noiembrie - Profit Financial.forum

“Sub aspectul temeiniciei, instanța reține că agenții constatatori ai ANCOM au reținut că nu au identificat la punctul de lucru informații afișate de către Vodafone România în locuri vizibile sau puse la dispoziția publicului cu privire la procedura de depunere, validare și anulare a cererii de portare, cererea de portare și cererea de anulare a portării”, se arată în documentul de acum al instanței.

Potrivit legislației, operatorii de telefonie trebuie să prezinte cliențiilor informații despre portabilitatea numerelor prin serviciul de relații cu clienții, furnizat cu titlu gratuit, prin afișare, în locuri vizibile, sau punere la dispoziția publicului, la oficiile comerciale și prin publicare pe pagina de internet.

Suplimentar, la cerere, operatorii de telefonie vor transmite, cu titlu gratuit, informații în scris cu privire la serviciul de portabilitate.

“În cauză, instanța constată că informațiile privind procedura portării trebuie oferite prin trei mijloace, în mod cumulativ, problema sesizată fiind aceea a nerespectării unuia dintre mijloace, respectiv cel de la litera b (prin afișare – n.r.)”, se mai arată în document.

Vodafone România a susținut în instanță că a îndeplinit și această modalitate de a informa consumatorii în ceea ce privește procedura de portare, aspect realizat și la cererea agenților constatatori ai ANCOM, însă aceștia au refuzat să ia act de înmânarea materialelor tipărite.

“În cauză, instanța apreciază că modalitatea aleasă de Vodafone România de a pune la dispoziția publicului, la punctele de lucru, a informațiilor cu privire la serviciul de portabilitate a numerelor, respectiv prin tipărirea acestora din aplicațiile interne ale companiei, la solicitarea oricărei persoane, întrunește cerințele impuse de dispozițiile articolului 8.2, litera b din Decizia ANRCTI 3444/2007”, se menționează în document.

În 2017, potrivit ANCOM, aproape 840.000 de clienți și-au schimbat rețeaua de telefonie mobilă, din care Vodafone România a atras 155.905 de utilizatori, rezultat care a plasat operatorul pe locul trei, după RCS&RDS – 384.759 și Orange România – 191.767.

“Instanța apreciază că interpretarea dată de ANCOM acestui mijloc de aducere la cunoștința publicului este excesivă, neputându-se pretinde comercianților să înmâneze oricărei persoane care intră în punctul de lucru toate materialele cu privire la acest serviciu (portabilitatea numerelor – n.r.), fără ca acestea să fie solicitate de către persoana căreia îi sunt înmânate. Față de cele expuse mai sus, instanța apreciază că procesul-verbal nu este temeinic întocmit astfel că, potrivit dispozițiilor articolului 34 din OG 2/2001 va admite plângerea, va anula procesul-verbal și va exonera Vodafone România de la plata amenzii”, se arată în sentința instanței consultată de Profit.ro.

Vodafone și alți doi ofertanți s-au dus la Poștă pentru sistemul de alertare a clienților prin SMS CITEȘTE ȘI Vodafone și alți doi ofertanți s-au dus la Poștă pentru sistemul de alertare a clienților prin SMS

Hotărârea Judecătoriei Pitești a fost atacată cu apel de ANCOM în luna martie. Primul termen al dosarului nu a fost programat până în prezent.

viewscnt
Afla mai multe despre
vodafone
ancom
litigiu
instanta
portabilitate
numere
amenda
sanctiune