Operatorul național de transport aerian Tarom, pe pierdere în ultimii zece ani, va cumpăra un sistem IT prin care va trimite fiecărui pasager, la maximum 10 minute după aterizarea la destinație, un mesaj text (SMS, e-mail etc.) în care acesta va fi întrebat cum i s-au părut serviciile furnizate în timpul zborului și dacă are eventuale reclamații de formulat. Mesajul va conține maximum 50 de cuvinte, în română, engleză, franceză, germană, spaniolă sau italiană.
Înainte de a fi prezentată aici, informația a fost anunțată cu mult înainte pe Profit Insider
De asemenea, soluția va permite introducerea datelor referitoare la neregularitățile survenite în transportul bagajelor (întârziate, lipsă sau deteriorate).
Sistemul va include și o componentă de call center, localizat în București.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
“Mesajul va conține maximum 50 de cuvinte și va fi transmis în limba de origine a pasagerului, dacă aceasta este una din următoarele: română, engleză, franceză, germană, spaniolă sau italiană. În orice altă variantă, mesajul va fi trimis în engleză. Mesajul din chestionarul de feed-back va fi compus de Tarom și va permite accesarea directă de către pasager prin intermediul unui link de pe android/iphone/tabletă sau calculator. Soluția va permite vizualizarea răspunsurilor în funcție de întrebare/zbor/perioadă de timp/echipaj/etc. Rapoartele se vor vizualiza în format Excel sau graphic standard”, se arată într-un document remis Profit.ro de către Tarom.
Calculul companiei aeriene este că aplicarea unui astfel de sistem integrat de tip Call Center va asigura premisele creșterii gradului de satisfacție a clienților în relația lor cu Tarom prin acordarea unei atenții sporite solicitărilor, sesizărilor și reclamațiilor transmise prin apeluri telefonice și a reducerii semnificative a timpului alocat prelucrării acestora. În plus, se spune în document, funcționarea sistemului va conduce la îmbunătățirea imaginii Tarom, în general, în rândul opiniei publice.
CITEȘTE ȘI Ryanair, cel mai mare operator aerian low-cost din Europa, taie pe rând orașele din România: După Timișoara și Oradea, acum renunță și la CraiovaCu un grad de ocupare al aeronavelor inferior mediei europeane, sub 70%, Tarom încearcă să îmbunătățească acest indicator prin sporirea numărului de bilete vândute pentru fiecare cursă. Cu cât o aeronavă este mai plină cu atât costul unitar de transport pe fiecare pasager scade, iar operarea devine mai profitabilă, dar ameliorarea gradului de ocupare este condiționată de nivelul prețurilor la biletele de avion.
“Soluția trebuie să fie integrată cu sistemul de rezervări Amadeus, în așa fel încât toate rezervările să fie făcute conform disponibilității curente și în mod interactiv, prin accesarea directă a sistemului de rezervări utilizat în prezent de către Tarom - Amadeus. Rezervările vor intra la controlul ARI. Soluția trebuie să permită transferul de informații din rezervări în baza de date CRM și invers, astfel încât să ușureze munca agentului Call Center care efectuează rezervarea, iar baza de date CRM să fie automat actualizată. Soluția trebuie să ofere posibilitatea ca, prin CRM, să poată fi vizualizate tarifele oferite de către companiile concurente prin importul datelor furnizate de modulul pentru monitorizarea concurenței cu scopul de a se constata și/sau sesiza eventualele discrepanțe între oferta Tarom și cea a companiilor concurente sau chiar necorelări între cele două sisteme IT utilizate de Tarom", se mai arată în document.
CITEȘTE ȘI Planul Blue Air în Cehia, în aer din cauza neînțelegerilor cu autoritățile locale. "Suntem blocați, există probleme"De asemenea, sistemul IT trebuie să ofere posibilitatea accesării bazei de date a sistemului de management al veniturilor (Revenue Management), în vederea asigurării unui suport în luarea deciziilor cu privire la stabilirea tarifelor de grup, acordarea anumitor reduceri pentru anumite categorii de pasageri, oferte speciale etc., utilizând atât date istorice, cât și previziuni.
Durata de realizare a proiectului, care urmărește sprijinirea eforturilor de eficientizare a activității companiei, a fost stabilită la 3 ani și 3 luni. Termenul de depunere a ofertelor expiră la 27 aprilie.
La licitație pot participa companii cu o medie a cifrei de afaceri pe ultimii ani de cel puțin 3 milioane de euro și care au implementat cel puțin o soluție de sistem central de interfațare cu clienții în ultimii 2 ani.
Înființată în anul septembrie 1954, Tarom are ca obiect principal de activitate efectuarea de transporturi aeriene interne și internaționale de călători, bagaje, mărfuri și poștă pe curse regulate și charter.
Flota companiei numără 23 de aeronave de tip ATR, Boeing și Airbus.
Potrivit www.termene.ro, Tarom a raportat pierderi în fiecare an al intervalului 2008 – 2016 care, cumulate, au depășit 1,3 miliarde de lei.
Tarom estimează pentru acest an un profit brut de 27.470 lei, la venituri totale de 1,5 miliarde lei.
În plus, pentru anul 2018, Tarom a prevăzut o sumă de 440,25 milioane lei pentru investiții.
”Din această sumă, peste 10% sunt fonduri destinate investițiilor pe sectorul IT. Creșterea totală la capitolul investiții este de 64,4%, față de bugetul companiei pentru anul 2017”, se arăta într-un comunicat al companiei.
În 2016, Tarom a raportat pierderi de 46,97 milioane lei (11,1 milioane euro), iar societatea nu a mai înregistrat profit din 2007.
Principalii competitori ai companiei sunt Wizz Air, Blue Air și Ryanair.