Real Foods, o firmă online de selecție și distribuție de alimente fresh și ultra fresh lansată în 2015, a investit 300.000 de lei în extinderea portofoliului de produse, organizarea infrastructurii și a unui lanț logistic de frig neîntrerupt până la clientul final.
Aceasta este o a doua fază în procesul de dezvoltare, după o perioadă de testare și calibrare a ofertei, de dialog cu clienții și scouting de alimente și producători.
Compania și-a început activitatea la finalul lui 2015 cu un magazin online și cu investiții inițiale în structura de livrare, adunând, în prima fază, producători din județul Giurgiu și Ilfov și produse gurmet. De asemenea, a stabilit relații de colaborare cu producători internaționali pentru a asigura stocurile de produse proaspete, extra sezon.
CITEȘTE ȘI Consiliul Concurenței: Medicamentele ieșite de sub patent și copiile lor ar trebui să aibă aceleași prețuriÎn această fază de dezvoltare, livrările vor fi făcute în București și zonele adiacente.
Până în anul 2018, Mircea Draja, unul dintre antreprenorii implicați activ în lansarea Real Foods, estimează investiții de 1 milion de lei și o cifră de afaceri de 5 milioane de lei în 2017.
Mircea Draja are aproape 20 de ani de experiență în management de top în cadrul Coca-Cola HBC la nivel regional. A activat în Rusia, Croația, Bosnia & Hertzegovina și Slovenia. Anul trecut s-a întors în țară și s-a implicat în lansarea Real Foods.
Până la sfârșitul anului, portofoliul va crește la 1.000 de produse și va fi acoperit în jur de 100 de producători locali și internaționali.
Categoriile de produse selectate variază de la pâine cu maia, la ouă și lactate, carne de porc, de pui, de vită, legume, fructe, la dulciuri artizanale, miere și plante aromatice.
“Vrem să repunem în contact clienții care caută mâncare bună cu fermierii și producătorii mici și medii, pasionați de ceea ce fac. În general, producătorii mici nu pot acoperi volumele și prețurile cerute de marile lanțuri de retail și nici nu au forța de a își susține singuri un brand. Noi vrem să promovăm micii producători și fermieri și nu să-i ascundem sub etichetele unor branduri de retailer (private label)”, spune Mircea Draja.
Infrastructura Real Foods constă astăzi în depozit cu camere de frig și de congelare, iar lanțul de frig este neîntrerupt de la producător până la clientul final. De asemenea, este pusă la punct infrastructura tehnologică de verificare în timp real a stocurilor, de monitorizare a preferințelor clienților. Pentru ultrafresh (carne proaspată, pește proaspăt, fructe și legume), comenzile la furnizori se fac zilnic, cu o zi înainte de livrare, iar pentru a putea oferi clienților produse foarte proaspete, acestea sunt aduse în dimineața livrării sau cel devreme cu o seară înainte.
“Planul nostru este, în primul rând, legat de calitatea gustului produselor și, în final, de calitatea vieții. Mâncare se găsește astăzi peste tot, cu diferite niveluri de calitate. Mâncarea cu gust autentic și îngrijită natural este mai puțin accesibilă. Pe acest segment ne poziționăm și răspundem unui număr din ce în ce mai mare de clienți, cu interes și respect pentru gustul mâncării”, spune Florin Cojocariu, cel de-al doilea antreprenor implicat în proiect și, în același timp, unul din cei 15 furnziori actuali de legume proaspete și plante aromatice pentru magazinul Real Foods.
Florin Cojocariu este fizician, a lansat una dintre primele companii de advertising independente din România, DBF Advertising, a lucrat pe piețele internaționale ca manager în cadrul Ogilvy Paris, a fost marketing manager la Elite și a devenit în urmă cu 4 ani fermier, proprietarul CAP Gurbănești, unul dintre furnizorii de legume și plante aromatice al Real Foods.
Real Foods are în plan pe termen mediu atragerea de noi parteneri pentru investiții în expansiunea pe segmentul de catering cu produse naturale.