Flanco Retail a consemnat, în primul semestru, vânzări de 369 milioane lei, cele mai mari din istoria companiei pentru acest interval de timp, în creștere cu 12% față de perioada ianuarie – iunie 2017.
“În prima jumătate a anului ne-am continuat strategia de creștere sănătoasă, cu accent pe eficientizarea întregii activități – indiferent dacă vorbim despre rețeaua magazinelor fizice sau despre magazinul online flanco.ro, despre procesele interne ori echipă – iar rezultatele sunt pe măsură. În ianuarie am finalizat procesul de restructurare, care pentru noi a însemnat închiderea magazinelor cu performanțe slabe, în special din unele mall-uri. Am făcut astfel loc unui proces de dezvoltare sănătoasă a rețelei, pe care l-am început anul trecut și pe care îl vom continua cu consecvență”, a declarat Dragoș Sîrbu, directorul general al Flanco Retail, într-un comunicat remis Profit.ro.
Retailerul deține în prezent o rețea de 124 de magazine, dintre care cinci nou-deschise, în primul semestru, și șase reamenajate sau relocate, iar până la finele acestui an va depăși 132 de puncte de lucru.
CITEȘTE ȘI Producătorul de echipamente IT&C al Altex vrea să suplimenteze creditul de la INGÎn această perioadă, Flanco s-a concentrat pe extinderea prezenței la nivel național, cu accent pe orașele medii și mici și pe consolidarea prezenței în orașele cu cerere ridicată (București, Iași, Suceava).
“Un bun exemplu este Iași, unde am înlocuit punctul de vânzare dintr-un mare centru comercial cu două magazine, unul de tip box, amplasat într-un parc de retail, și un altul stradal, cu rezultate foarte bune”, a spus șeful Flanco.
Retailerul a inaugurat în luna aprilie outletul Flanco Mihai Bravu din București, primul de acest tip pentru produse electro-IT din România.
După un amplu proces de transformare, traficul magazinului a crescut cu 47%, iar clienții urmăresc constant ofertele, pentru a cumpăra produsele dorite odată ce acestea intră în categoria desigilate sau în lichidare de stoc.
Vânzările online își continuă tendința ascendentă, însă creșterile cu adevărat spectaculoase sunt vizibile la comenzile și tranzacțiile de pe mobil, care le-au depășit pentru prima oară pe cele realizate de pe desktop. A crescut, de asemenea, ponderea cumpărăturilor prin intermediul diverselor soluții de finanțare oferite de Flanco clienților săi, acestea fiind puternic susținute de posibilitatea accesării unui credit direct din magazinul online flanco.ro.
CITEȘTE ȘI Creșterea consumului a împins afacerile Flanco Retail la aproape 1 miliard de lei, cel mai bun an din istoria companiei. Compania a închis 10 magazineLa un an de la implementarea unei aplicații dedicate monitorizării comenzilor, 83 din 100 de clienți primesc produsele chiar în ziua următoare plasării comenzii, iar pentru 93% din comenzi se reușește livrarea în cel mult două zile lucrătoare.
Creșterea transparenței asupra procesului de livrare s-a reflectat și într-o optimizare a utilizării timpului consultanților de vânzări.
Înființat în anul 1994, Flanco este unul dintre cei mai mari retaileri autohtoni de produse IT&C, electronice și electrocasnice.
Cu un număr de peste 1.350 de angajați, compania deține o rețea de 124 de magazine, aflate în cele mai importante zone comerciale din 90 de orașe.
CITEȘTE ȘI EXCLUSIV Tarom lansează în septembrie aplicația care va trimite pasagerilor mesaje la maximum 10 minute după aterizare. Soluția va fi furnizată de TelekomAnul trecut, potrivit www.termene.ro, afacerile companiei au crescut la 983,33 milioane de lei, iar profitul net a atins 5,18 milioane de lei, de la 3 milioane de lei în 2016.
Acționarii companiei sunt omul de afaceri Iulian Stanciu - 99,9999% și Dragoș Sîrbu - 0,0001%, conform www.termene.ro.
Principalul concurent al Flanco Retail este Altex, controlat de omul de afaceri Dan Ostahie.