Vânzările grupului israelian Strauss Coffee, producătorul cafelei Doncafe și Amigo, în România au crescut în primul semestru cu 5,7%, comparativ cu perioada similară din 2015, la 133,7 milioane lei (29,7 milioane euro), susținute de creșterea volumelor și a prețurilor.
Strauss precizează în raportul financiar că scumpirea cafelei vine ca urmare a creșterii prețului la materia primă, cafeaua verde.
De asemenea, un factor pozitiv menționat de companie este și reducerea TVA la alimente de la 24% la 9%, din iunie anului trecut.
CITEȘTE ȘI Plaza Centers anunță că Auchan este hipermarketul ancoră al mallului Timișoara Plaza, a cărui construcție începe anul acestaÎn trimestrul al doilea, vânzările au fost cu 8,8% mai mari, de 69 milioane lei (15,3 milioane euro).
În șekeli, vânzările Strauss Coffee România au crescut cu 3,4% în primele șase luni și cu 7,9% în trimestrul al doilea.
Grupul israelian Strauss Coffee este prezent în România din 1994 și deține o unitate de producție în București.
În septembrie 2014, Strauss Coffee a finalizat tranzacția prin care a preluat brandul de cafea solubilă Amigo, comercializat în principal în România, de la Cia Iguacu De Café Soluvel, pentru 20 milioane dolari.
Compania arată că tranzacția a consolidat poziția Strauss pe piața cafelei solubile din România, devenind astfel cel mai mare jucător de pe acest segment. Principalii competitori sunt Nestle, cu brandul Nescafe, și Mondelez, cu brandul Jacobs.
Prezentă în 20 de țări, Strauss Coffee are 14 fabrici și vânzări anuale de peste 1 miliard de dolari și produce și vinde cafea prajită și măcinată, boabe și cafea instant, dar și cappuccino, espresso, ceaiuri și ciocolata caldă.