Uniunea Națională a Transportatorilor Rutieri din România (UNTRR) a adresat un apel Președintelui României și Guvernului României să asigure participarea ministrului Transporturilor din România la următorul Consiliu al Miniștrilor de Transport din UE care va avea loc în 3 decembrie la Bruxelles, pentru a apăra viitorul transportatorilor români într-un moment important, când Consiliul va decide soarta Pachetului Mobilitate și când, de asemenea, este prevăzură prezentarea programului de lucru al viitoarei Președinții Române a Consiliului Uniunii Europene.
”Precizăm că pachetul mobilitate 1, publicat pe 31.05.2017, cuprinde propuneri importante de modificare a legislației europene în domeniul transporturilor rutiere, realizate pe fondul protecționismului în creștere al Statelor Membre din Vestul UE reunite în cadrul Alianței Rutiere, iar transportatorii central și est-europeni vor fi cei mai afectați de măsurile propuse, care vor conduce la o creștere semnificativă a costurilor lor de operare și la restricționarea transporturilor rutiere internaționale operate de aceștia în cadrul UE”, se arată în comunicat, preluat de News.ro.
În acest context, UNTRR avertizează că Austria – stat membru al Alianței Rutiere care deține actuala Președinție a Consiliului UE, face presiuni pentru adoptarea în cadrul Consiliului de Transport a unui compromis privind pachetul mobilitate 1, prin care s-ar propune restricționarea abuzivă a transporturilor rutiere internaționale în UE.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
”Solicităm ministrului Transporturilor din România să respingă ferm compromisul propus de Președinția Austriacă cu privire la dosarele cheie ale Pachetului Mobilitate pentru transportatorii români”, se arată în comunicat.
UNTRR consideră că este inacceptabilă propunerea privind aplicarea directivei detașării lucrătorilor la toate operațiunile de transport rutier internațional, cu exceptarea operațiunilor de transport rutier bilateral definite extrem de restrictiv de către Președinția Austriacă.
”Această propunere urmărește reducerea semnificativă a transporturilor rutiere internaționale operate de transportatorii români în UE cu consecințe negative asupra economiei României, în condițiile în care, reamintim că transportul rutier de mărfuri este principalul contributor la exportul de servicii al României, conform datelor BNR”, se arată în comunicat.
UNTRR a reamintit că, alături de peste 50 de asociații profesionale de transport rutier din 24 de state membre, inclusiv din Austria, au semnat Declarația comună împotriva aplicării Directivei Detașării Lucrătorilor la operațiunile de transport internațional.
CITEȘTE ȘI Ford Motor își reorganizează fabricile din Statele Unite pentru a produce mai multe SUV-uri și camioneteÎn plus, transportatorii consideră că este inacceptabilă oropunerea de restricționare a cabotajului prin introducerea unei perioade de ”răcire” (cooling off) de 7-14 zile, după ultima operațiune de cabotaj înainte ca un transportator român să poată efectua alte operațiuni de cabotaj în același stat membru. De asemenea, UNTRR consideră că este inacceptabilă introducerea oricărei obligații privind “întoacerea acasă a vehiculelor”.
”Referitor la revizuirea regulilor europene privind timpii de conducere și de odihnă, ne exprimăm îngrijorarea privind propunerile Președinției Austriece legate de obligația întoarcerii acasă a șoferilor profesioniști, precum și privind retro-echiparea camioanelor cu noul tahograf inteligent, generând costuri nejustificate transportatorilor români legate de interesul Statelor Alianței Rutiere de a utiliza tahograful inteligent ca instrument de control pentru detașare și cabotaj”, se arată în comunicat.
UNTRR solicită Guvernului României să susțină ca perioada de repaus săptămânal normal să poată fi efectuată în cabina camionului, conform practicii îndelungate a industriei de transport rutier la nivel european și având în vedere lipsa acută de parcări sigure și securizate pentru transportatorii rutieri la nivel european.