Cele două companii din România ale grupului austriac UNIQA au încheiat primele nouă luni ale anului 2019 cu prime subscrise totale de 73,4 milioane de euro, în creștere cu 6% față de aceeași perioadă a anului trecut.
Asigurările non-auto au rămas principalul motor de creștere, menținându-și trendul ascendent, cu o creștere de două cifre procentuale comparativ cu aceeași perioadă din 2018. În zona asigurărilor de viață, rezultatele pozitive au fost susținute, în continuare, de creșterea vânzărilor de produse tradiționale.
Pe segmentul auto, strategia companiei a rămas definită de limitarea impactului asigurărilor obligatorii de răspundere civilă (RCA) asupra portofoliului, în timp ce polițele facultative de tip CASCO au continuat să susțină creșterea profitabilă a companei în zona clienților retail.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
Profitul cumulat al celor două companii se menține la nivelul de 1,7 milioane de euro, nivel de peste trei ori mai mare față de aceeași perioadă a anului trecut.
UNIQA Asigurări a raportat în perioada analizată o majorare a primelor de 27% pe segmentul de asigurări non-auto, comparativ cu aceeași perioada a anului anterior, înregistrând prime subscrise în valoare de 24,6 milioane de euro pe aceasta linie de activitate.
La nivel agregat, toate liniile de business ale companiei au generat prime de 59,9 milioane de euro, cu 8% mai mult față de septembrie 2018.
UNIQA Asigurări de Viață a consemnat prime de 13,5 milioane de euro, creșterea fiind de 2% față de septembrie 2018, susținută de avansul vânzărilor de produse tradiționale.
“Rezultatele din zona asigurărilor de viață sunt, cu certitudine, un motor de creștere durabilă pentru UNIQA în România", a precizat Valentin Coroiu, șeful UNIQA Asigurări de Viață.
CITEȘTE ȘI Allianz-Țiriac Asigurări va avea doi directori generali adjuncți. Directorul financiar a fost avansatÎn primele nouă luni din acest an, cei doi asigurători au înregistrat o scădere a costurilor administrative de 2,9% față de aceeași perioadă a anului anterior.
"Optimizarea constantă proceselor și implementarea de soluții digitale (...) sunt priorități importante în cadrul strategiei noastre de dezvoltare durabilă, iar impactul acestora se reflecta în rezultatele înregistrate de UNIQA și în primele nouă luni din 2019, prin reducerea nivelului costurilor administrative”, a declarat Paul Cazacu, vicepreședinte UNIQA Asigurări.
Grupul austriac UNIQA Insurance Group operează pe piața românească din 2008, prin UNIQA Asigurări. Doi ani mai târziu, UNIQA a început operațiunile pe piața asigurărilor de viață.
Cu aproximativ 40 de companii în 18 tari și aproape 20.000 de angajați, UNIQA furnizează servicii de asigurări pentru 10 milioane de clienți.