Allianz-Țiriac la 9 luni: primele au depășit un miliard de lei, profitul operațional s-a apropiat de 100 milioane lei

Allianz-Țiriac la 9 luni: primele au depășit un miliard de lei, profitul operațional s-a apropiat de 100 milioane lei
Adrian Dumitrache
Adrian Dumitrache
scris 25 nov 2019

Allianz-Țiriac a încheiat primele nouă luni din 2019 cu prime subscrise de peste un miliard de lei, în creștere cu 3% față de primele nouă luni din 2018, iar rezultatul operațional a fost de aproximativ 99 milioane de lei, a anunțat asigurătorul.

Segmentul asigurărilor non-auto a avansat cu peste 14% față de aceeași perioadă a anului trecut, în timp ce primele brute subscrise din asigurări de viață s-au majorat cu 8%.

Urmărește-ne și pe Google News

Cele două linii de business strategice în portofoliul Allianz-Țiriac au ajuns să genereze aproape 50% din vânzările totale aferente primelor nouă luni din acest an, în creștere de la 44% în aceeași perioadă din 2018.

La nivelul segmentului non-auto, principalii contributori la creștere au continuat să fie asigurările de sănătate, cu un plus de 31%, și asigurările de proprietăți, cu un avans de 10% față de primele nouă luni ale anului trecut.

Pe segmentul asigurărilor de sănătate, Allianz-Țiriac are aproape 150.000 de clienți.

Creșterile de pe liniile de asigurări non-auto au reușit să compenseze scăderea primelor subscrise pe segmentul polițelor auto obligatorii (RCA).

Allianz-Țiriac Asigurări va avea doi directori generali adjuncți. Directorul financiar a fost avansat CITEȘTE ȘI Allianz-Țiriac Asigurări va avea doi directori generali adjuncți. Directorul financiar a fost avansat

"Observăm în ultima perioadă o schimbare de comportament în rândul clienților care nu poate decât să ne bucure: asigurările de viață, sănătate și locuință – au devenit prioritare. Eforturile susținute pe care le-am depus de-a lungul anilor sunt astfel răsplătite, iar această schimbare pozitivă de mentalitate se simte din plin și la nivelul portofoliului nostru. Allianz-Țiriac se află în acest moment într-o poziție unică în piața de asigurări, cu un portofoliu echilibrat și o activitate profitabilă, care îi conferă forța financiară pentru a absorbi cu ușurință potențiale șocuri. Profitul este polița noastră de asigurare prin care putem oferi protecție financiară clienților. O companie cu pierderi nu este ea însăși o companie puternică și cu atât mai puțin poate fi un punct de sprijin pentru client", a declarat Virgil Șoncutean, directorul general al Allianz-Țiriac.

Despăgubirile, în creștere cu 12%

Sumele plătite clienților sub formă de despăgubiri și indemnizații au crescut cu 12%, la peste 575 milioane de lei.

Daunele acoperite de asigurările de proprietăți au urcat cu peste 27% în primele nouă luni din 2019, fiind generate în principal de incendii și fenomene meteo severe.

La nivelul asigurărilor auto, volumul despăgubirilor plătite a fost mai mare cu peste 5% față de primele nouă luni ale anului trecut. Acestea reprezintă două treimi din despăgubirile plătite de Allianz-Țiriac în primele nouă luni din 2019.

O creștere semnificativă a daunalității a fost înregistrată și pe segmentul asigurărilor de sănătate, cu o creștere a despăgubirilor plătite de aproximativ 56% în primele nouă luni din 2019, în condițiile în care se observă o creștere importantă nu doar a interesului pentru achiziționarea polițelor de sănătate, dar și a frecvenței utilizării serviciilor medicale accesibile prin produse de asigurare.

EXCLUSIV Planul Allianz-Țiriac: Business-ul din acest an va depăși rezultatul din 2008, cel mai bun din istoria companiei CITEȘTE ȘI EXCLUSIV Planul Allianz-Țiriac: Business-ul din acest an va depăși rezultatul din 2008, cel mai bun din istoria companiei

Cu 7% mai mulți clienți

Numărul clienților care utilizează produsele și serviciile Allianz-Țiriac a crescut cu aproape 7% în primele nouă luni din 2019, pe fondul simplificării asigurărilor auto și de locuință pentru persoanele fizice, care permit clienților sa aleagă mai ușor în funcție de nevoile de protecție și de buget, precum și prezentării clare și transparente a condițiilor de asigurare.

În același timp, asigurătorul a adăugat constant noi funcționalități în aplicația mobilă Allianz-Țiriac Mobile, pe fondul schimbării de comportament a consumatorilor din tânăra generație .

Astfel, clienții pot vizualiza situația contului și a evoluția programelor investiționale, precum și să realizeze transferuri și plăți direct din aplicație pentru polițele de asigurare de viață cu componentă investițională. De asemenea, cererile de despăgubire, răscumpărările și maturitățile pe asigurările de viață pot fi notificate complet digital. Lunar, în aplicația mobilă sunt deschise 2.000 de conturi noi.

Anul trecut, Allianz-Țiriac s-a plasat pe locul doi în ierarhia asigutărilor locali după nivelul subscrierilor, cu o cotă de 12,99%, după City Insurance, potrivit datelor ASF.

Compania are un capital social de 99,4 milioane de lei, acționarii principalii fiind grupul german Allianz - 52,16% și Vesanio Trading Limited (Cipru) - 44,48%, companie deținută de omul de afaceri Ion Țiriac. Restul acțiunilor sunt deținute de mai multe persoane fizice, printre care și Cristian Constantinescu, fost CEO al companiei.

viewscnt
Afla mai multe despre
allianz tiriac
azt
prime subscrise
despagubiri
subscrieri
profit operational