Afacerile din România ale retailerului israelian de produse de îngrijire Sabon vor fi preluate de grupul francez Rocher, care operează deja pe piața locală, din 1999.
Tranzacția, anunțată luna trecută, a primit avizul Consiliului Concurenței.
Primul magazin Sabon a fost deschis în 1997 în inima orașului Tel Aviv, Israel. Povestea a început odată cu realizarea manuală a săpunurilor de casă, după o rețetă australiană veche de 70 de ani.
CITEȘTE ȘI EXCLUSIV Poșta Română aduce un avocat în postul de director generalUlterior, lanțul s-a dezvoltat într-o puternică marcă internațională denumită Sabon, care în prezent are peste 150 de magazine în orașe importante din toată lumea.
În România, primul magazin Sabon a fost deschis în 2005, în Constanța. În prezent, există 17 magazine Sabon: 8 în București, 2 în Ploiești, 2 în Sibiu și câte 1 în Iași, Constanța, Cluj-Napoca, Timișoara și Galați.
Grupul francez Rocher a intrat în România în 1999 în sistem de franciză, când Alexandru Răbâncă a început să dezvolte lanțul de magazine Yves Rocher. Direct, grupul francez a intrat în 2008 și s-a axat pe vânzările prin corespondență și pe internet, prin Yves Rocher Romania SRL.
CITEȘTE ȘI EXCLUSIV Efectele OUG 114: administratorii pensiilor private, obligați să aducă 75 milioane de euro și să funcționeze în pierdere. NN și Generali s-au conformatCu afaceri anuale de peste 2 miliarde de euro, grupul francez este o afacere de familie prezentă în circa 90 de țări și are peste 16.000 de salariați.
În România, Yves Rocher concurează atât cu companiile de vânzări directe - Avon, Oriflame sau Amway - cât și cu lanțurile de magazine specializate - dm Drogerie Markt – precum și rețelele de supermarketuri și hipermarketuri.
Piața locală a produselor cosmetice și de îngrijire a fost evaluată la peste 3,5 miliarde de lei.