Allianz-Țiriac a subscris în primele nouă luni ale acestui an prime din asigurări generale și de viață de 776 milioane de lei, în creștere cu 6,4% față de perioada similară a anului precedent, a anunțat subsidiara grupului german Allianz.
Creșterea volumului de prime brute subscrise a fost dublată de o evoluție pozitivă a profitului operational, care a depăit 14 milioane de lei în perioada iulie - septembrie. În primele nouă luni ale anului, profitul operațional a urcat de la 35,4 milioane de lei la 54,4 milioane de lei .
”Traversăm, în mod cert, o perioadă de consolidare a afacerilor Allianz-Țiriac Asigurări, iar consistența rezultatelor pozitive pe care le înregistrăm trimestru după trimestru confirmă faptul că suntem pe drumul cel bun”, a declarat directorul general al companiei, Remi Vrignaud, într-un comunicat remis Profit.ro.
În perioada analizată, segmentul asigurărilor generale a înregistrat prime de 694 milioane lei, cu 6,4% mai mult față de perioada similară a anului precedent.
Creșterea a fost susținută în principal de evoluția pozitivă a afacerilor non-auto, care au avansat cu 12,4% comparativ cu perioada similară a anului anterior, ajungând la 212 milioane de lei.
În valoare absolută, aproape jumătate din creșterea înregistrată de segmentul non-auto, respectiv 11 milioane de lei, a venit din subscrierile de polițe de asigurări de bunuri și proprietăți.
Clasele de asigurări de persoane (accidente, sănătate, călătorii în străinătate) au avut, la rândul lor, o contribuție semnificativă la evoluția segmentului asigurărilor generale non-motor, avansul fiind de 25%.
Segmentul auto (CASCO și RCA cumulat) a înregistrat subscrieri în creștere cu aproape 4% în primele nouă luni ale anului, până la 482 milioane de lei.
“Ne străduim în continuare să găsim soluții care să ne îmbunătățească rezultatul tehnic pe RCA, care rămâne clasa pe care cheltuim mai mult decât încasăm. În aceste prime 9 luni, nu am făcut modificări brutale ale tarifului RCA. Am intervenit doar punctual, pentru a ne optimiza mixul de portofoliu. Sunt segmente de clienți pe care tarifele actuale sunt mai mici decât în ianuarie. În paralel, am intervenit în zona costurilor, reușind să reducem rata cheltuielilor cu circa 1 punct procentual”, a afirmat Vrignaud.
Pe segmentul asigurărilor de viață, compania a înregistrat un plus de 4,8 milioane lei în primele nouă luni ale anului, comparativ cu perioada similară a anului anterior, ajungând astfel la o valoare a subscrierilor de 81,8 milioane lei.
“În continuare vorbim de o structură echilibrată a portofoliului, în care asigurările cu componentă învestițională dețin o pondere de circa 47%”, se spune în comunicat.
Cu o cotă de piață de 12,17%, Allianz-Țiriac este cel mai mare asigurător local, cu subscrieri de 984,99 milioane de lei în 2014.
Compania are un capital social de 99,4 milioane de lei, acționarii fiind grupul german Allianz - 52,16% și Vesanio Trading Limited (Cipru) - 44,48%, companie deținută de omul de afaceri Ion Țiriac.