Percepția negativă privind Agenția Națională de Administrare Fiscală (ANAF) este cauzată de comportamentul unora dintre funcționarii ANAF, de neînțelegerea cadrului legal de către contribuabili și de imixtiunea politică, potrivit rezultatelor unui studiu realizat de instituție în rândul contribuabililor.
Studiul, prezentat de președintele ANAF, Dragoș Doroș, a inclus și un sondaj efectuat anul trecut și arată că numărul contrbuabilior persoane juridice care admit că au oferit în ultimele 12 luni un cadou sau o atenție unui funcționar ANAF pentru soluționarea vreunei cereri este de 0,8%.
În ceea ce privește percepția negativă asupra ANAF, cauzele identificate de studiu sunt: comportamentul unora dintre funcționarii ANAF, au răspuns 18% dintre cei întrebați, neînțelegerea cadrului legal de către contribuabili, (17% dintre respondenți), imixtiunea politică (17%) sau salariile mici (13%).
Potrivit studiului, 81% dintre cei intervievați consideră că inspectorii ANAF au respectat toate reglementările în vigoare, în cadrul controalelor, a arătat șeful Fiscului, care a recunoscut că și pe el l-a suprins acest procent ridicat.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
Direcția Generală de Integritate a ANAF a întocmit, de la începutul anului, 345 de acte de control privind conduita funcționarilor Fiscului și a sesizat Comisia de disciplină, forul intern de judecată al ANAF, pentru 15 funcționari publici de conducere și 20 de funcționari publici de execuție. Ca urmare a acestor controale, au fost întocmite 13 sesizări penale cu prejudicii constatate de peste 40 de milioane de lei.
Datele au fost prezentate, vineri,de șeful ANAF, Dragoș Doroș, care a subliniat că este important ca ANAF să fie transparentă și să recunoască dacă în interiorul agenției există astfel de probleme.
Doroș a subliniat că măsura cea mai importantă pentru eliminarea problemelor de integritate este informatizarea completă a activității Fiscului, inclusiv sub apectul diminuării interacțiunii între contribuabil și funcționarul ANAF, precum și introducerea unor proceduri cât mai clare și complete de control.
Conform rezultatelor studiului, care a presupus un sondaj la nivelul anului trecut, procentul contrbuabilior persoane juridice care au recunoscut că au oferit în ultimele 12 luni un cadou sau o atenție unui funcționar ANAF pentru soluționarea vreunei cereri este de sub 1%, respectiv 0,8%.