Toate clădirile publice, piețele, stațiile CFR - obligate să aibă parcare pentru biciclete. Amenzi în caz contrar

Toate clădirile publice, piețele, stațiile CFR - obligate să aibă parcare pentru biciclete. Amenzi în caz contrar
Ovidiu Bărbulescu
Ovidiu Bărbulescu
scris 2 dec 2019

Toate clădirile publice sau de utilitate publică, de stat sau private, vor trebui dotate cu structuri metalice care să permită parcarea a cel puțin 10 biciclete și montarea, pe perioada staționării acestora, a dispozitivelor antifurt. În caz contrar, vor fi aplicate amenzi de până la 4.000 de lei, prevede un proiect de lege adoptat luni de senatori.

Proiectul a fost inițiat de PNL și are în vedere promovarea utlizării bicicletelor ca mijloc de transport prin facilitarea parcării acestora în spații publice.

Urmărește-ne și pe Google News

Guvernul, prin reprezentantul Ministerului Finanțelor Publice, a arătat însă, în cadrul dezbaterilor din Senat, că nu susține proiectul pentru că ar avea un impact bugetar negativ, neprevăzut în proiect.

Inițiativa a fost aprobată, în cele din urmă, prin votul unanim al tuturor senatorilor prezenți.

FOTO ”Paralizia” și ”delăsarea” autorităților față de miile de oi înecate în Portul Midia nu sunt caz singular. Senatorii din comisii au respins proiectul miniștrilor Oros și Cîțu care impune un veterinar la orice export de animale vii CITEȘTE ȘI FOTO ”Paralizia” și ”delăsarea” autorităților față de miile de oi înecate în Portul Midia nu sunt caz singular. Senatorii din comisii au respins proiectul miniștrilor Oros și Cîțu care impune un veterinar la orice export de animale vii

În acest scop, propunerea legislativă vizează dotarea clădirilor publice sau de utilitate publică, piețelor agroalimentare, târgurilor, autogărilor și stațiilor de cale ferată, care deservesc trafic de călători, cu structuri metalice care să permită parcarea concomitentă a minimum 10 biciclete, cât și montarea pe perioada staționării acestora a unor dispozitive antifurt. 

Costurile lucrărilor necesare realizării acestor parcări urmează a fi suportate din bugetele autorităților administrației publice centrale sau locale, respectiv din sursele proprii ale persoanelor juridice cu capital privat sau de stat, după caz.

Proiectul mai prevede că autoritățile administrației publice locale și centrale, cât și persoanele juridice cu capital privat sau de stat sunt obligate să includă reprezentanți ai organizațiilor neguvernamentale în comisiile de recepție a parcărilor de biciclete.

Actualii guvernanți se tem de scăderea economiei în UE și vor modificarea Codului Muncii la șomaj tehnic și indemnizația de șomaj CITEȘTE ȘI Actualii guvernanți se tem de scăderea economiei în UE și vor modificarea Codului Muncii la șomaj tehnic și indemnizația de șomaj

În termen de 60 de zile de la data intrării în vigoare a legii, Guvernul va emite norme metodologice de aplicare, iar în termen de 180 de zile de la intrarea în vigoare a normelor metodologice, autorităților administrației publice centrale sau locale și persoanele juridice cu capital privat sau de stat vor trebui să respecte prevederile legii.

Nerespectarea realizării de parcări pentru biciclete va constitui contravenție și va fi sancționează cu amendă cuprinsă între 2.000 și 4.000 de lei.

Inițiativa va fi transmisă acum spre dezbatere și vot final Camerei Deputaților.

viewscnt
Afla mai multe despre
biciclete
parcare
cladiri
public
proiect
lege
amenda
cost
senat