Primarul Capitalei, Nicușor Dan, a vorbit despre proiectele mari de infrastructură pe care și le asumă până în anul 2024, printre acestea numărându-se semaforizarea inteligentă în întreg orașul, metroul de suprafață și reabilitarea a 50 de kilometri de linie de tramvai.
Nicușor Dan a declarat la Digi 24, că cea mai bună soluție pentru traficul din Capitală este semaforizarea inteligentă, dar s-a referit și la achiziția de noi tramvaie sau la o centură de cale ferată, scrie News.ro.
”Cea mai bună soluție pe cost-beneficiu este semaforizarea inteligentă, am început-o, apoi trebuie să dezvolți transportul public. După cum știți, au început să vină tramvaiele, cele 100 de tramvaie de la Arad, suntem în achiziție 100 de autobuze electrice, foarte curând 120 de tramvaie, după asta trebuie să prioritizez transportul public și după aceea avem o rețea relativ extinsă de tramvaie, numai că pe anumite porțiuni se circulă cu 5km/ora pentru că nu sunt reabilitate liniile și avem deja toate studiile făcute. Așteptăm deschiderea fondurilor europene în această toamnă pentru a reabilita 50 de kilometri și avem o mare oportunitate, avem o centură CFR în jurul Bucureștiului, așa-numita linie de Constanța care trece prin Pipera, niște intrări și niște gări interioare pe CFR pe care vrem să facem un tren urban sau metrou de suprafață”, a declarat Nicușor Dan.
Edilul s-a referit și la autostrada A0, un proiect al Ministerului Transporturilor.
”Mai avem, asta ține de Ministerul Transporturilor, autostrada A0 și mai avem un proiect comun cu Consiliul Județean Ilfov și Ministerul Transporturilor, niște mari ieșiri până la autostrada A0, cum e bulevardul Timișoara, pentru a lua presiunea de pe bulevardele solicitate, cum ar fi bulevardul Magheru”, a declarat Nicușor Dan.
Întrebat care sunt proiectele pe care și le asumă până în 2024, Nicușor Dan a declarat că este vorba de semaforizarea inteligentă, reabilitarea de linii pentru tramvaie, metroul de suprafață și o linie ferată.
”Până în 2024 îmi asum semaforizarea inteligentă în integralitate, pentru oraș, reabilitarea a 50 de kilometri linie de tramvai, să ajungem de la 100 la 150 și metrou de suprafață în zona de nord. Adică o linie care să unească Gara de Nord - Gara Obor, încă o linie care să unească Gara de Vest - Gara Obor. Astea sunt pe infrastructură proiectele cele mai importante”, a declarat Nicușor Dan.